Doorgaan naar hoofdcontent

Kroymans was ook mijn jongensdroom

Hilversum - Het bedrijf Kroymans Hilversum heeft altijd een aantrekkingskracht op mij gehad. Toen er een boekje over ‘Mister Ferrari’ (over Frits Kroymans en ‘zijn’ bedrijven) uitkwam, moest ik het meteen hebben.

Werken bij Kroymans is een jongensdroom

Mijn opa en oma woonden in Hilversum. En als we bij hun op bezoek waren, en een wandelingetje gingen maken, dan liepen we ook wel eens bij autobedrijf Kroymans langs (De delicatessenzaak onder de autobedrijven). Ik keek dan door de ruiten van de showroom naar binnen, en was werkelijk door alles geboeid wat ik zag (als kind vond ik dat al een attractie op zich). Toen ik ’s avonds in mijn bedje lag, bleef ik maar aan die mooie en exclusieve bolides denken, een jongensdroom.

Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat toen het boekje ‘Mister Ferrari’ uitkwam, ik dat het moest hebben: gewoon puur vanwege interesse, het bedrijf houdt mij heel mijn leven al bezig. Het boekje is soms wat een beetje lastig te lezen, omdat de verhalen niet altijd chronologisch lopen. Ik had wel eens de neiging om de bladzijdes er uit te scheuren, en ze wel op de juiste plek in het boekje te stoppen. De verhalen zijn op zich ook weer niet helemaal nieuw voor me: want je hoort nog wel eens wat in de autobranche (23 jaar in het vak).

Ik ben twee keer voor een functie door het bedrijf Kroymans uit Hilversum benaderd. Een keer voor een functie voor de Ferrari/Massarati afdeling. Ik had toen een gesprek met de heer Jos de Kleer (spreek je chic uit als Clair). Behalve ons gesprek, kreeg ik van hem een rondleiding in de werkplaats. En mocht ik ook nog eens een kijkje nemen in Het Heilige der Heiligen: De privé verzameling van Frits Kroymans (het museum onder het pand). De gesprekken verliepen zo goed, dat ik dicht tegen een overstap aanzat (en wie wil daar toen niet werken?). Alleen op het allerlaatste moment solliciteerde er ook iemand intern, en die persoon kreeg – helaas - de voorkeur.

In de periode eind 2007 en begin 2008 kwam ik opnieuw met Kroymans in contact. Deze keer voor de Jaguar/Aston Martin afdeling. Ik heb toen een behoorlijk emotioneel gesprek met Geert-Jan Tax gehad (de zoon van de bekende Geert Tax – Jaguar). Geert-Jan is waarschijnlijk net zo bijzonder mens als zijn vader ook was. Het gesprek wat ik met Geert-Jan heb gehad zal ik dan ook nooit meer vergeten. Ik was toen nog maar een paar stapjes verwijderd om een dikke 'JA' tegen hem te zeggen.Ik moest alleen nog even geduld hebben voor mijn eindgesprek.

Begin 2008 begon het bij de Kroymans organisatie te rommelen en de geruchten kwamen op gang. Ik hoorde nog steeds niets en ik drong verder ook niet meer aan. De geruchten werden sterker. Toen ‘ineens’ (begin 2008) viel het bedrijf Kroymans om. En spatte mijn jongensdroom in één keer uit elkaar.

Populaire posts van deze blog

Ivo Niehe ontvangt Anita Witzier in de TV Show

Hilversum - In de studio ontvangt Ivo Niehe: Anita Witzier. Zij laat ons haar meest bijzondere momenten zien uit haar programma Memories.  Ivo Niehe en Anita Witzier - Foto: © Gilbert Vogt Mensen van alle leeftijden vertellen over een bijzondere liefde die ze nooit zijn vergeten. Hoe is het sindsdien met die oude liefde vergaan? De presentatie wordt sinds de start van het programma in oktober 1997 verzorgd door Anita Witzier. Tijdens de uitzending zien we onder andere een fragment van een stel wat elkaar na veertig jaar weer op het strand ontmoet. De hartstocht spat van het filmpje af. Ze worden smoorverliefd en pendelen jarenlang tussen Nederland en Spanje. Uiteindelijk zijn ze met elkaar getrouwd en wonen nu in Nederland. Anita Witzier blijft altijd zo jeugdig- en avontuurlijkheid. Het zijn eigenschappen die haar aantrekkelijk maken. En het is een leuke vrouw, ook om te zien. Ik had de kans om na de uitzending even op haar af te stappen…en toch deed ik het nie

Joyce Join verovert het internet met gekke filmpjes

De Amsterdamse vlogger Joyce Join zet met toenemende snelheid persoonlijke filmpjes op YouTube. De filmpjes zijn toe nu toe alleen in de keuken gemaakt en hebben een ontzettend hoog Theo & Thea en een Villa Achterwerk gehalte. De brildragende Joyce vertelt uiterst serieus persoonlijke verhaaltjes aan de mensen via YouTube, terwijl je als kijker als snel denkt: Wat ik nu zie dat kan niet waar zijn, dit meent ze toch niet. Met haar onverzorgde blik in de camera gaan vrijwel meteen je mondhoeken omhoog van het lachen, zelfs tegen het gieren aan. Haar filmpjes zijn zo grappig en geestig om te zien dat ze beslist de moeite waard zijn om naar te kijken en ook helemaal uit te kijken. Wie is Joyce Join? De grote vraag is alleen wie is die Joyce Join? Als je haar filmpjes bekijkt, dan zou Joyce ook nog een man kunnen zijn die heel goed een vrouw naspeelt.  Ze heeft het over haar vriend Wilbert en haar kind, maar wie zegt dat het waar is. Ze kan het ook heel goed spelen. Als Joy

Mercedes-Benz dealer Van Kooy | officiële website | Een wereld in beweging

Van Kooy Bussum - Hoofdvestiging Leo Knijn is geboren op 12 maart 1939 te Amsterdam. Na het doorlopen van de HBS en de militaire dienst, nam hij op 1 juli 1961 samen met zijn vader en broer een stallingsbedrijf over op het Scheldeplein te Amsterdam. Op 1 januari 1962 verkregen zij het dealerschap van het merk NSU en was de basis gelegd voor een carrière in de autobranche. In 1975 werd de familie Knijn aandeelhouder in het Van Kooy bedrijf. Naast alle werkzaamheden voor de VKG is Leo ook extern altijd actief geweest; zo was hij oprichter van de NDA (afdeling van de BOVAG). In 2005 is hij lid van de Raad van Commissarissen van Auto Recycling Nederland, lid van het hoofdbestuur van de Europese dealervereniging van Mercedes-Benz en bondspenningmeester bij de BOVAG. Binnen de VKG vervult hij vooral een adviserende rol. Hoe het allemaal begon - geschiedenis Op 22 mei 1922 start de oude Jan van Kooy zijn eerste autobedrijf in Den Dolder. Hij doet in fietsen en motorfietsen en ve

Des'ray & Friends - de Otter Loosdrecht

Loosdrecht - Elke weer proberen we op zoek te gaan naar live muziek in de regio. Vandaag gaan we naar Café-restaurant de Otter in Loosdrecht voor een optreden van Des’ray & Friends. Des'ray & Friends - Foto: Gilbert Vogt Als het eindelijk gelukt is om de auto kwijt te raken is het binnen ook nog eens hartstik-ke druk. De Otter Loosdrecht bestaat uit twee gedeeltes en wij staan helaas bij de bar, terwijl de muziek in het restaurant gespeeld wordt. Als we niet kunnen zitten, moeten we helaas maar weer gaan. Maar ineens valt mijn oog op twee zitplaatsen tegenover een wat ouder stel. Beleeft loop ik er heen en vraag of de twee stoelen nog vrij zijn. En wat een geluk, ze zijn nog vrij. “Veel zangers en zangeressen hebben zich laten inspireren door Whitney Houston. En zonder dat we het gerepeteerd hebben wil ik graag een liedje van haar zingen uit de film The Bodyguard: I Will Always Love You.” Dat zingt Desiree werkelijk prachtig en heel ontroerend. Op een of andere

Wandelvierdaagse Het Gooi bij 6FM 2010

Laren - Deze week gaat het over de Wandelvierdaagse Het Gooi. We hadden al vroeg een afspraak met de Clé Bosman en Martin de Graaf van de organisatie en als speciale gast hadden wij Willeke Alberti aan de telefoon. Elke week maakt de sportredactie van 6FM twee sportitems voor het programma Gooi en Eemland Actueel. “Ik dacht dat je om 11:00 uur zou bellen”, zegt Willeke Albert aan de andere kant van de lijn. “Ojee, ik bel je toch niet uit je bed op dit moment?” “Nee hoor”, zegt een vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn. Haar stem is hartverwarmend en puur. Als je haar niet zou kennen, dan heb je toch al meteen het gevoel met een warm persoon te spreken. De routes die worden gelopen gaan zo min mogelijk over de verharde weg. Ze zijn zorgvuldig uitgekozen in bos- en heiderijke gebieden die niet voor de hand liggen. Vooral in ’s-Graveland kunnen de mensen iets moois verwachten. Volgens Clé Bosman kom je op plekjes waar je het bestaan niet van wist. Behalve het goede doel

Autocentrum Pordon Utrecht | officiële Mercedes-Benz dealer in Midden-Nederland

Autocentrum Pordon voert het Mercedes-Benz en ligt aan de Franciscusdreef 68-70 in Utrecht Pordon Autocentrum aan de Franciscusdreef in Utrecht Service en kwaliteit staan centraal bij onze dienstverlening. De gastvrije en persoonlijke benadering van onze professionele verkoop- en werkplaatsteams versterken het familiegevoel binnen het bedrijf.  Wij doen dat - in een ontspannen en ongedwongen sfeer- om alles zo aangenaam mogelijk te maken. Wie heeft er nog foto's van Pordon? allesopvierwielen@outlook.com Gerelateerde berichten 15-03-2010  Toon Hermans Pordon: 40 jaar Mercedes-Benz Utrecht december 2000 - Autobedrijf Pordon is volgens de kronieken van DaimlerChrysler Nederland 40 jaar Mercedes-Benz dealer. Als oprichtdatum van het bedrijf moet het jaartal 1927 worden genoemd, het jaar waarin de vader van Pim en Hans Pordon een algemeen garagebedrijf startte. Een tijd waarin autorijden slechts voor een elite was weggelegd. Pordon Nieuwegein - StergamPordon - Stern Aut

Gebouw van het voormalige hotel-restaurant De Gooische Boer verloedert in Bussum

Sinds januari 2018 staat voormalig Herberg/hotel-restaurant De Gooische Boer en later autobedrijf Van Kooy aan de kruising Amersfoortsestraatweg 43/ Huizerweg  leeg, en het pand holt achteruit - de ziel is verdwenen. Herberg/hotel-restaurant De Gooische Boer  Een supermarkt heeft in 2020 een gooi gedaan om het pand te betrekken. Echter staken de omwonenden daar een stokje voor en ging het hele plan niet door. Herberg/hotel-restaurant De Gooische Boer  Als je nog even wacht kan je niet veel meer met het pand doen, behalve platgooien. Herberg/hotel-restaurant De Gooische Boer  Kijk er niet gek van op als er straks een appartementencomplex wordt gebouwd met uitgebreide faciliteiten voor de bewoners. Bij de ingang staat een bord: De Gooische Boer 😊 Gerelateerde berichten 01-07-2007:  Mercedes-Benz dealer Van Kooy Bussum 16-07-2017:  Mercedes-Benz Van Kooy dealer 10 jaar later - zie filmpje hieronder

De 1e International Amsterdam Motor Show (IAMS)

Een nieuwe autoshow in de RAI Amsterdam, waar heden, verleden en toekomst bij elkaar komen!  In het paasweekend van 2018 vindt de eerste editie plaats van een nieuwe traditie in Nederland, de International Amsterdam Motor Show. Na een jarenlange afwezigheid van een (inter)nationale autoshow in Amsterdam kan Nederland weer uit zien naar een spectaculair auto evenement. IAMS Deze IAMS zal het accent leggen op auto’s die de harten sneller doen kloppen. Stuk voor stuk auto’s voor de autoliefhebber. Je kunt uit binnen- en buitenland de meest bijzondere supercars verwachten, maar ook de meest bijzondere klassieke auto’s, aanverwante lifestyle producten en accessoires, maar ook aandacht voor motorperformance van de bovenste plank en een knipoog naar de nationale en internationale autosport. Maar ook de toekomst is er te zien op een speciaal themapaviljoen voor innovatie en elektrisch rijden. IAMS De IAMS vindt plaats in de karakteristieke Europahal met aanleunende hallen 2 to

Beleef de magie van radio en televisie tijdens de Open Studio Dagen

Hilversum - Het Media Park in Hilversum opent voor de zesde keer haar deuren voor het publiek. Op zaterdag 24 en zondag 25 augustus 2013 is het tijdens de Open Studio Dagen mogelijk binnen te kijken in de wereld van glitter en glamour in 'Hillywood'. Studiodeuren die normaal gesloten blijven staan dit hele weekend wagenwijd open. In de studio bij Life 4 You - Foto: Gilbert Vogt Kijkje achter de schermen? Een keer per jaar krijg je de kans om te zien wat er op het Media Park gebeurt. Vraag jij je ook af hoe een studio er in het echt uitziet? Wat er allemaal bij komt kijken zodat je thuis op de televisie je favoriete programma kunt kijken? Waar alle decorstukken bewaard worden? Ben jij het nieuwe acteertalent? Wil je zelf radio maken? Weet je wat de schatkamer van het Beeld en Geluid is? Op alle vragen krijg je tijdens de Open Studio Dagen antwoord. Kom en ervaar! Het unieke evenement is gratis toegankelijk en een geweldige belevenis voor het hele gezin. Op zaterdag en

Marcel van der Plas trainer IJsselmeer

Huizen - Toen ik zaterdagochtend om 9:30 uur kwam binnenlopen was de zwemtraining al volop aan de gang. Ik zag één iemand aan de kant van het bad staan, dus dat moest Marcel van der Plas zijn. Ik maakte kennis met hem en samen met mijn zoon Robert-Jan namen wij op de tribune plaats. Veel mannen, maar ook vrouwen lagen in zes verschillende banen hun zwemactiviteiten te doen. Aan de startblokken hing een plankje met het zwemschema van die dag. Marcel is trainer van de zwemafdeling die onder andere sporters begeleidt naar een triatlon. Hij is bijna 65 jaar, al met pensioen en kan zich drie keer per week op de zwemtrainingen richten. Nadat de vorige trainer er een aantal jaren geleden mee stopte, voelde Marcel zich geroepen om de nieuwe trainer van IJsselmeer te geworden. Een zwemtraining geven kost hem oogwaarschijnlijk weinig moeite, hij heeft het overzicht en hij komt heel relaxed over op de groep. Hij geeft de training met heel veel plezier. Er was duidelijk een aantal keren een