Hilversum - Het bedrijf Kroymans Hilversum heeft altijd een aantrekkingskracht op mij gehad. Toen er een boekje over ‘Mister Ferrari’ (over Frits Kroymans en ‘zijn’ bedrijven) uitkwam, moest ik het meteen hebben.
Werken bij Kroymans is een jongensdroom |
Mijn opa en oma woonden in Hilversum. En als we bij hun op bezoek waren, en een wandelingetje gingen maken, dan liepen we ook wel eens bij autobedrijf Kroymans langs (De delicatessenzaak onder de autobedrijven). Ik keek dan door de ruiten van de showroom naar binnen, en was werkelijk door alles geboeid wat ik zag (als kind vond ik dat al een attractie op zich). Toen ik ’s avonds in mijn bedje lag, bleef ik maar aan die mooie en exclusieve bolides denken, een jongensdroom.
Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat toen het boekje ‘Mister Ferrari’ uitkwam, ik dat het moest hebben: gewoon puur vanwege interesse, het bedrijf houdt mij heel mijn leven al bezig. Het boekje is soms wat een beetje lastig te lezen, omdat de verhalen niet altijd chronologisch lopen. Ik had wel eens de neiging om de bladzijdes er uit te scheuren, en ze wel op de juiste plek in het boekje te stoppen. De verhalen zijn op zich ook weer niet helemaal nieuw voor me: want je hoort nog wel eens wat in de autobranche (23 jaar in het vak).
Ik ben twee keer voor een functie door het bedrijf Kroymans uit Hilversum benaderd. Een keer voor een functie voor de Ferrari/Massarati afdeling. Ik had toen een gesprek met de heer Jos de Kleer (spreek je chic uit als Clair). Behalve ons gesprek, kreeg ik van hem een rondleiding in de werkplaats. En mocht ik ook nog eens een kijkje nemen in Het Heilige der Heiligen: De privé verzameling van Frits Kroymans (het museum onder het pand). De gesprekken verliepen zo goed, dat ik dicht tegen een overstap aanzat (en wie wil daar toen niet werken?). Alleen op het allerlaatste moment solliciteerde er ook iemand intern, en die persoon kreeg – helaas - de voorkeur.
In de periode eind 2007 en begin 2008 kwam ik opnieuw met Kroymans in contact. Deze keer voor de Jaguar/Aston Martin afdeling. Ik heb toen een behoorlijk emotioneel gesprek met Geert-Jan Tax gehad (de zoon van de bekende Geert Tax – Jaguar). Geert-Jan is waarschijnlijk net zo bijzonder mens als zijn vader ook was. Het gesprek wat ik met Geert-Jan heb gehad zal ik dan ook nooit meer vergeten. Ik was toen nog maar een paar stapjes verwijderd om een dikke 'JA' tegen hem te zeggen.Ik moest alleen nog even geduld hebben voor mijn eindgesprek.
Begin 2008 begon het bij de Kroymans organisatie te rommelen en de geruchten kwamen op gang. Ik hoorde nog steeds niets en ik drong verder ook niet meer aan. De geruchten werden sterker. Toen ‘ineens’ (begin 2008) viel het bedrijf Kroymans om. En spatte mijn jongensdroom in één keer uit elkaar.
Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat toen het boekje ‘Mister Ferrari’ uitkwam, ik dat het moest hebben: gewoon puur vanwege interesse, het bedrijf houdt mij heel mijn leven al bezig. Het boekje is soms wat een beetje lastig te lezen, omdat de verhalen niet altijd chronologisch lopen. Ik had wel eens de neiging om de bladzijdes er uit te scheuren, en ze wel op de juiste plek in het boekje te stoppen. De verhalen zijn op zich ook weer niet helemaal nieuw voor me: want je hoort nog wel eens wat in de autobranche (23 jaar in het vak).
Ik ben twee keer voor een functie door het bedrijf Kroymans uit Hilversum benaderd. Een keer voor een functie voor de Ferrari/Massarati afdeling. Ik had toen een gesprek met de heer Jos de Kleer (spreek je chic uit als Clair). Behalve ons gesprek, kreeg ik van hem een rondleiding in de werkplaats. En mocht ik ook nog eens een kijkje nemen in Het Heilige der Heiligen: De privé verzameling van Frits Kroymans (het museum onder het pand). De gesprekken verliepen zo goed, dat ik dicht tegen een overstap aanzat (en wie wil daar toen niet werken?). Alleen op het allerlaatste moment solliciteerde er ook iemand intern, en die persoon kreeg – helaas - de voorkeur.
In de periode eind 2007 en begin 2008 kwam ik opnieuw met Kroymans in contact. Deze keer voor de Jaguar/Aston Martin afdeling. Ik heb toen een behoorlijk emotioneel gesprek met Geert-Jan Tax gehad (de zoon van de bekende Geert Tax – Jaguar). Geert-Jan is waarschijnlijk net zo bijzonder mens als zijn vader ook was. Het gesprek wat ik met Geert-Jan heb gehad zal ik dan ook nooit meer vergeten. Ik was toen nog maar een paar stapjes verwijderd om een dikke 'JA' tegen hem te zeggen.Ik moest alleen nog even geduld hebben voor mijn eindgesprek.
Begin 2008 begon het bij de Kroymans organisatie te rommelen en de geruchten kwamen op gang. Ik hoorde nog steeds niets en ik drong verder ook niet meer aan. De geruchten werden sterker. Toen ‘ineens’ (begin 2008) viel het bedrijf Kroymans om. En spatte mijn jongensdroom in één keer uit elkaar.