Lelystad - Door de dagelijkse werkzaamheden kom je er eigenlijk maar zelden aan toe om de mooie producten van Nissan uit te proberen en te beleven zoals de klant die ervaart. Dat moet Nissan Nederland ook hebben gedacht en zo is er op een dag: de Experience Days ontstaan.
De testauto’s zijn nog bevroren als we met een busje op het circuit van Lelystad aan-komen. We worden keurig netjes welkom geheten in een mobile partytent en ontvangen het programma van de Experience Day, een windjas tegen de kou en een kopje koffie. Na de koffie krijgen we in een zaaltje nog een uitleg over de reden van deze dag. Nissan wil namelijk van zijn bescheiden rol in de markt af en met een paar procent per jaar groeien. Door de medewerkers enthousiast te maken met de producten van Nissan, moet het ook lukken om de klant weer te prikkelen om te (blijven) kopen. De producten kennen we op zich wel, maar de rijeigenschappen van de auto’s en de extra mogelijkheden bij de bestelbusjes is toch voor een hoop medewerkers nieuw. Door de Experience Days ervaring is de beleving van de producten weer beter aan de klant over te brengen.
We worden in vier groepen verdeeld en mijn groep begint met de laadhoeveelheid bij de Nissan bestel-busjes. Maar de meest bijzondere kennismaking daarna is met de Nissan LEAF: De elektrische auto van het jaar 2011. Een motor die je na het starten totaal niet hoort, en alleen tijdens het rijden wat bandengeluid en wat windgeruis veroorzaakt. We maken kennis met de rijeigenschappen van de Pixo en de Micra in de polder. En we rijden met de Qashqai en de Juke op een nat wegdek en voelen wat ESP eigenlijk doet. Maar de meest hottie moment van de dag is toch wel het meerijden met de ‘Z of de GTR’ op de testbaan. De g-krachten die dan vrijkomen is bijna ‘niet’ aan de klant uit te leggen. Daarvoor zou iedereen een keertje mee moeten gaan om dit zelf te ervaren. De middag eindigde met een verzorgde lunch. Alles bij elkaar genomen is het een leuke dag en hopelijk blijft een bijeenkomst als deze ook in de toekomst bij Nissan een rol spelen.
Bekijk meer foto's van deze dag
De testauto’s zijn nog bevroren als we met een busje op het circuit van Lelystad aan-komen. We worden keurig netjes welkom geheten in een mobile partytent en ontvangen het programma van de Experience Day, een windjas tegen de kou en een kopje koffie. Na de koffie krijgen we in een zaaltje nog een uitleg over de reden van deze dag. Nissan wil namelijk van zijn bescheiden rol in de markt af en met een paar procent per jaar groeien. Door de medewerkers enthousiast te maken met de producten van Nissan, moet het ook lukken om de klant weer te prikkelen om te (blijven) kopen. De producten kennen we op zich wel, maar de rijeigenschappen van de auto’s en de extra mogelijkheden bij de bestelbusjes is toch voor een hoop medewerkers nieuw. Door de Experience Days ervaring is de beleving van de producten weer beter aan de klant over te brengen.
We worden in vier groepen verdeeld en mijn groep begint met de laadhoeveelheid bij de Nissan bestel-busjes. Maar de meest bijzondere kennismaking daarna is met de Nissan LEAF: De elektrische auto van het jaar 2011. Een motor die je na het starten totaal niet hoort, en alleen tijdens het rijden wat bandengeluid en wat windgeruis veroorzaakt. We maken kennis met de rijeigenschappen van de Pixo en de Micra in de polder. En we rijden met de Qashqai en de Juke op een nat wegdek en voelen wat ESP eigenlijk doet. Maar de meest hottie moment van de dag is toch wel het meerijden met de ‘Z of de GTR’ op de testbaan. De g-krachten die dan vrijkomen is bijna ‘niet’ aan de klant uit te leggen. Daarvoor zou iedereen een keertje mee moeten gaan om dit zelf te ervaren. De middag eindigde met een verzorgde lunch. Alles bij elkaar genomen is het een leuke dag en hopelijk blijft een bijeenkomst als deze ook in de toekomst bij Nissan een rol spelen.
Bekijk meer foto's van deze dag
Heel tof dat Nissan dit faciliteert. Zo kunnen beiden partyen ervaren hoe de auto's het doen.
BeantwoordenVerwijderen