Doorgaan naar hoofdcontent

Spyker opnieuw failliet verklaard

Zeewolde - Het roemruchte autobedrijf Spyker NV is op 12 januari failliet verklaard door de rechtbank Midden-Nederland. Curator Dennis Steffens biedt nog deze maand de wereldwijde merkenrechten van het bedrijf te koop aan, om met de opbrengst daarvan schuldeisers te kunnen voldoen.

Het automerk Spyker maakte twintig jaar geleden furore met de productie van dure en exclusieve sportwagens, die gebouwd werden in Zeewolde. De bijzondere sportwagens werden verkocht aan klanten over de hele wereld.

Het bedrijf stond verschillende jaren aan de beurs genoteerd. In 2009 stopte de productie in Zeewolde. Eind 2019 werd de laatste activiteit beëindigd in Zeewolde, waar nog spullen waren opgeslagen in een loods aan de Oogstweg 27A.

Foto's: Spyker © Gilbert Vogt - made by IAM 2019

Reacties

Populaire posts van deze blog

De jacht naar meer, maar wat als onze herinneringen vervagen?

In onze onverzadigbare jacht naar meer – meer succes, meer inkomen, een grotere auto, een uitbouw aan ons huis – zijn we misschien de essentie van het bestaan uit het oog verloren. We streven naar materiële vooruitgang en vergeten soms dat het leven meer is dan alleen een reeks van prestaties en bezittingen. Maar wat als, op een dag, de fundamenten van onze identiteit en herinneringen beginnen te wankelen? Wat als we vergeten wat we een week geleden hebben gedaan, onze woorden hun weg niet meer vinden naar de begrijpende oren van onze dierbaren, of als ons geheugen ons in de steek laat tijdens momenten die ertoe doen? Dementie in de familie: met vaders ouder herinneringen ophalen Het is een ongemakkelijke waarheid die we onder ogen moeten zien: ongeacht hoe gezond we leven, hoeveel we bewegen, hoe rijk ons sociaal en familiaal leven is, onze geest kan ons in de steek laten. Dementie discrimineert niet; het is een lot dat velen treft, ongeacht hoe sterk of slim we eens waren. Ik zie h

The Nits hebben nog steeds plezier

Hilversum - Elke week proberen we ergens in het land naar live muziek te gaan kijken en luisteren. Deze week zijn we bij Tros Muziekcafé in de Vorstin voor een optreden van: The Nits. Er wordt wat nieuw materiaal gespeeld van de 25e cd die 'Malpensa' (vernoemd naar het vliegveld in Milaan) heet, maar ook oude klassiekers waaronder ‘Nescio’ ‘In The Dutch Mountains' en 'Adieu Sweet Bahnhof' ontbreken niet. Daarnaast is het bijzonder om te zien dat Henk Hofstede (zie foto) en Rob Kloet nog steeds na al die jaren plezier uitstralen op het podium. Dat heeft ook zijn werking op het publiek dat de echte klassiekers voluit meezingt. Robert-Jan Vogt en Robert-Jan Stips  Een vreemd wondje aan de hand van Robert-Jan Stips (62) is gaan ontsteken en drie weken geleden is hij aan zijn hand geopereerd. Vandaag is hij voor het eerst weer met de band mee, maar helaas is hij niet in staat om te spelen. Hij wordt vervangen door Titia van Krieken. “Een onbekend virus is in

Mercedes-Benz dealer Van Kooy | officiële website | Een wereld in beweging

Van Kooy Bussum - Hoofdvestiging Leo Knijn is geboren op 12 maart 1939 te Amsterdam. Na het doorlopen van de HBS en de militaire dienst, nam hij op 1 juli 1961 samen met zijn vader en broer een stallingsbedrijf over op het Scheldeplein te Amsterdam. Op 1 januari 1962 verkregen zij het dealerschap van het merk NSU en was de basis gelegd voor een carrière in de autobranche. In 1975 werd de familie Knijn aandeelhouder in het Van Kooy bedrijf. Naast alle werkzaamheden voor de VKG is Leo ook extern altijd actief geweest; zo was hij oprichter van de NDA (afdeling van de BOVAG). In 2005 is hij lid van de Raad van Commissarissen van Auto Recycling Nederland, lid van het hoofdbestuur van de Europese dealervereniging van Mercedes-Benz en bondspenningmeester bij de BOVAG. Binnen de VKG vervult hij vooral een adviserende rol. Hoe het allemaal begon - geschiedenis Op 22 mei 1922 start de oude Jan van Kooy zijn eerste autobedrijf in Den Dolder. Hij doet in fietsen en motorfietsen en ve

Joyce Join verovert het internet met gekke filmpjes

De Amsterdamse vlogger Joyce Join zet met toenemende snelheid persoonlijke filmpjes op YouTube. De filmpjes zijn toe nu toe alleen in de keuken gemaakt en hebben een ontzettend hoog Theo & Thea en een Villa Achterwerk gehalte. De brildragende Joyce vertelt uiterst serieus persoonlijke verhaaltjes aan de mensen via YouTube, terwijl je als kijker als snel denkt: Wat ik nu zie dat kan niet waar zijn, dit meent ze toch niet. Met haar onverzorgde blik in de camera gaan vrijwel meteen je mondhoeken omhoog van het lachen, zelfs tegen het gieren aan. Haar filmpjes zijn zo grappig en geestig om te zien dat ze beslist de moeite waard zijn om naar te kijken en ook helemaal uit te kijken. Wie is Joyce Join? De grote vraag is alleen wie is die Joyce Join? Als je haar filmpjes bekijkt, dan zou Joyce ook nog een man kunnen zijn die heel goed een vrouw naspeelt.  Ze heeft het over haar vriend Wilbert en haar kind, maar wie zegt dat het waar is. Ze kan het ook heel goed spelen. Als Joy

Bommetje! in de haven van Huizen

Huizen - Bommetje! Is een spiksplinternieuw familie- spelshow waarin stoere families het tegen elkaar opnemen in de strijd om het hoogste Bommetje!  Repetitie 2-09-2014 Bommetje! haven van Huizen - Foto: © Gilbert Vogt   De haven van Huizen is het decor van een nieuw en nat spelprogramma van de AVRO/TROS: Bommetje! Presentator: Ron Boszhard. Het Spel Vijf duo's, bestaande uit tieners met één van hun ouders, nemen het tegen elkaar op in spectaculaire, spannende spellen op de rand van het water. Daarna worden ze gelanceerd vanaf het grote BLOBKUSSEN, een enorme grote drijvende zak van acht meter lang, vier meter breed en twee meter hoog. Dit blobkussen speelt de hoofdrol in dit programma die zorgt voor het onderscheid tussen lefgozers en de bangeriken. Dit is voor iedereen die zin heeft in een zo hoog mogelijke vlucht, vrije val en enorme plons in het water: Bommetje! Live meemaken? Op 1 september starten de voorbereidingen voor het programma in de haven van Huizen. O

Mercedes-Benz bij Gallery Aaldering in Brummen

Afgelopen maanden is de Gallery Aaldering in Brummen flink onder handen genomen. Het was al genieten, maar nu is het dubbel genieten. Wat is dat toch een mooi autobedrijf. En eerlijk gezegd ken ik ook geen ander bedrijf waar oude auto’s nog mooier worden dan toen ze ooit werden gemaakt. Gallery Aaldering na de verbouwing 2017 De Gallery koopt oldtimers op die al zijn gerestaureerd en waarvan een historie meer vertelt over de staat van de auto. Mercedes-Benz Oldtimer in nieuwstaat Uren, dagen, jaren moet er in zijn gaan zitten om de auto in zo’n geweldige staat te krijgen om vervolgens een plekje te verdienen bij de Gallery. Mercedes-Benz 300 roadster uit 1955 In de showroom is het druk. Niet met kopers, maar met dagjesmensen die van mooie auto’s houden. Aaldering weet dat ook, maar vindt dat blijkbaar niet erg. Mensen praten op verjaardagen over hoe leuk het is om daar op zaterdag te gaan kijken. En voor wie zin heeft in iets lekkers, er is een restaurant in h

Gilbert Vogt is makelaar in GTST

Duivendrecht - Toen ik vorige week door het castingbureau werd gebeld om een gastrolletje (als makelaar) in ‘Goede Tijden Slechte Tijden’ te komen spelen, moest ik er even over nadenken. Ik ken namelijk nauwelijks iemand van de serie. Maar uit nieuwsgierigheid voor de mensen en de studio’s heb ik teruggebeld en – ja – gezegd. Studio waar GTST wordt opgenomen De Endemol Studio’s liggen net achter de Arena (Amsterdam-Zuidoost). Parkeren bij de voetbalvelden zoals stond aangegeven in de beschrijving vind ik geen optie. Dus gewoon de parkeergarage onder het gebouw van de Endemol in gereden. Bij de receptie word ik keurig netjes ontvangen en naar de lange gang aan de zijkant van het immense gebouw gewezen. Daar wacht ik totdat ik word opgehaald. Als iemand de deur opendoet mag ik achter de persoon aanlopen en gaan we met de lift omhoog. Ik heb mijn trouwpak aan en dat vinden ze goed. Daarna gaan we naar de regiekamer en wacht ik een uur (het leven van figurant valt niet mee). Tussend

Help, ik kan mijn tollie niet meer zien. Afvallen in twee maanden

Huizen - Drie jaar geleden was ik het helemaal zat met mijn lichaam. Ik besloot om drastisch af te vallen en alle lekkere dingen te laten staan. Dat was moeilijke periode voor me want ik ben een levensgenieter. Toch lukte het mij om in twee maanden 10 kilo af te vallen. Ik ben inmiddels drie jaar verder. Ben ik nog op gewicht, afgevallen of ben ik juist weer aangekomen? Help, ik kan mijn piemel niet meer zien - Foto: © Gilbert Vogt Het is hopeloos met me. Ik ben een paar jaar geleden tien kilo (van 95 naar 85 kilo) afvallen, maar het afgelopen jaar ben ik weer van 85 naar 97 kilo (XXL) gegaan. Hoe kan dat nou? Het is wel zo dat ik sinds vorig jaar met waterpolo ben gestopt en in hardlopen ineens geen zin meer had. Doordeweeks drink ik dan geen alcohol meer maar in het weekend ga ik vaak helemaal los. Ik drink bij voorkeur bier, wijn of likeur. Verder schep ik twee keer warm eten op en in het weekend vreet me te barsten aan de chips en de Spaanse worst. Sinds ik weer van voren be

Ruth Jacott vol energie in Avrotros Muziekcafé te Hilversum

Ruth Jacott was zaterdag 11 oktober te horen in AVROTROS Muziekcafé te Hilversum. Het programma kwam vanuit de Vorstin en was live te horen via NPO Radio 2. Wie zegt dat mensen boven de vijftig zijn uitgeblust heeft het goed mis. Deze dame springt op het podium als een jonge tijger, en met haar mimiek vreet ze nog iedereen op. Ze barst nog van de energie. Ruth Jacott - Foto: © Gilbert Vogt Na acht jaar is er dan eindelijk weer nieuw werk van Ruth Jacott. De eerste single is Verliefd Verwarmd en komt van het nieuwe album Ik Adem Je In. Het album bevat allemaal eerlijke liedjes gezongen vanuit haar hart, en dat voel je als publiek meteen. Ruth Jacott is een warme lieve vrouw, tis dat ik al verkering heb, maar anders wist ik het wel. Ze is ook een beetje mijn leeftijd. Bovendien ken ik haar al jaren, en dat schept ook een band. Ruth Jacott - Foto: © Gilbert Vogt “Jij verandert ook niet hè”, zegt ze tegen mij als we bij de bar staan voor een foto. “Jij wel Ruth, je bent

NVC en G-Voetbal bij 6FM

Naarden - Elke week hebben we het over een sport. Deze week hebben wij het over G-Voetbal, wat is dat precies? Brian de Leeuwe heeft drie gasten op bezoek. Voetbal is bedoeld voor mensen die vanwege een lichamelijke en/of verstandelijke beperking belemmerd zijn in hun bewegingsmogelijkheden. Zij kunnen daardoor niet of moeizaam hun plek vinden in het 'reguliere' voetbal. De KNVB biedt dezelfde kwaliteit, service en benadering. Het enige verschil is, dat bepaalde aspecten worden aangepast wanneer dat nodig is. Het motto luidt: Normaal wat normaal kan, speciaal wat speciaal moet! Bert Lazoe, Henk Tip en Bert van Mierlo praatten er over met Brian de Leeuwe in de studio van radio 6fm. Het interview liep voor de eerste keer best vloeiend en de gasten hadden het prima naar de zin. Je speelt met een keeper en 6 veldspelers 2x 25 minuten. Er zijn wat spelregels aangepast. Iedereen kan van 6 t/m 17 jaar meedoen. Het gaat niet zo zeer om het niveau, maar wel om de lol mee te doen. Er is