Er komen telkens klanten bij ons in de showroom en iedereen heeft zijn eigen verhaal.
"Ik zal wel tot een 'uitstervend ras behoren' maar in de wachtruimte zit ik op z’n zachtst gezegd weinig comfortabel. Weinig of vrijwel geen actuele kranten en bladen en vooral de veel te harde muziek van een genre dat het mijne niet is maken het verblijf daar voor mij, en er zullen misschien toch nog wel wat personen 'van mijn categorie' tot uw klantenkring behoren, beslist niet tot een genoegen. Of de werkzaamheden correct zijn uitgevoerd kan ik niet beoordelen. Daar moet ik maar op vertrouwen."
Als klanten hun auto voor een reparatie of onderhoud aanbieden, dan is er een mogelijkheid om erop te wachten. Wij hebben eenvoudige IKEA stoelen met een rugleuning, een kast vol met diverse bladen (incl. FHM) en een gratis kopje koffie of thee, het is wel zelfbediening. Als achtergrond muziek hebben we zachtjes Radio 538 opstaan en klanten kunnen eventueel een gratis fiets meenemen als ze de stad in willen gaan.
Je hebt bij ons merk geen exclusiviteit, wij hebben een formule merk waar er zo'n vijftig auto per dag in- en uitrijden. Ik noem het, niet oneerbieder bedoeld, het Mac Donald concept. Je kunt er iets eten maar niet lekker uitgebreid tafelen. Wij verkopen hamburgers maar zonder kaviaar. Wij helpen (en repareren) snel, vriendelijk, hanteren afspraak is afspraak en vragen ook: "goedemiddag meneer, mag ik u helpen."
Vertrouwen is de basis van elke relatie. Ik ga niet naar een tand- of huisarts als ik denk dat hij mijn probleem niet kan oplossen. Ik vertrouw erop dat hij mij goed behandeld en mij de juiste medicijnen voorschrijft. Ik vertrouw er ook op dat mijn vrouw netjes naar haar werk gaat en niet met een of andere vent ergens iets afspreekt. Die basis moet er beslist zijn, anders kan ik beter stoppen en naar een ander toe gaan.
Reacties
Een reactie posten