Stabilisatiestangen, voorasrubbers, fuseekogels, veren en schokbrekers, ze slijten allemaal extra door onze verkeersdrempels in Nederland.
Heel vaak komen er klanten bij ons in de werkplaats met gebroken veren, defecte fuseekogels; stabilisatorstangetjes; stabilisatorrubbers; schokbrekers; stuurkogels en zelfs een kapotte carterpan. ‘Hoe kan dat nou?’
Er worden nergens in Europa zoveel van deze reparaties verkocht als hier in Nederland. Allemaal dankzij de verkeersdrempels in ons land, hiep hiep hoera. Want dezelfde auto's die in Duitsland rijden, met meer kilometers op de klok, hebben deze reparaties nog zelf nog niet eens in het vooruitzicht.
In de garantie periode worden de reparaties over het algemeen nog wel vergoed, maar daarna kun je eigenlijk nergens meer terecht. Bij de Gemeente aankloppen heeft al helemaal geen zin: 'Eigen schuld, dikke bult' zeggen ze daar, 'Had je maar niet zo hard over die verkeersdrempels moeten rijden.’ Dus komen klanten hier ook wel eens voor een coulance binnen (eigenlijk vragen ze een gunst van de dealer). Maar in feite kunnen wij aan de rijstijl van de klant, de verkeersdrempels op de weg en buiten de fabrieksgarantie om, er natuurlijk helemaal niets aan doen.
Zijn al die 'defecte' onderdelen wel allemaal nodig onder mijn auto? De auto's zijn in de loop der jaren van meer van comfort voorzien, ook het onderstel dus. Dat betekent eigenlijk in de praktijk dat elke auto ook steeds betere rijeigenschappen heeft gekregen en dat bijna elke auto als een limousine over de weg gaat. Zeker als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met de jaren tachtig.
Voor al deze luxe betalen we een hogere aanschafprijs voor een auto. Tevens moeten we voor onze reparaties (lees: defecten) ten opzichte van bijvoorbeeld Duitsland, dus meer betalen. Maar ja, het is ook weer niet echt een optie om met zijn allen naar dat land te verhuizen.
Eerder berichten: Fabrieksactie, terugroepactie en modificaties van auto’s: Meer...
Er worden nergens in Europa zoveel van deze reparaties verkocht als hier in Nederland. Allemaal dankzij de verkeersdrempels in ons land, hiep hiep hoera. Want dezelfde auto's die in Duitsland rijden, met meer kilometers op de klok, hebben deze reparaties nog zelf nog niet eens in het vooruitzicht.
In de garantie periode worden de reparaties over het algemeen nog wel vergoed, maar daarna kun je eigenlijk nergens meer terecht. Bij de Gemeente aankloppen heeft al helemaal geen zin: 'Eigen schuld, dikke bult' zeggen ze daar, 'Had je maar niet zo hard over die verkeersdrempels moeten rijden.’ Dus komen klanten hier ook wel eens voor een coulance binnen (eigenlijk vragen ze een gunst van de dealer). Maar in feite kunnen wij aan de rijstijl van de klant, de verkeersdrempels op de weg en buiten de fabrieksgarantie om, er natuurlijk helemaal niets aan doen.
Zijn al die 'defecte' onderdelen wel allemaal nodig onder mijn auto? De auto's zijn in de loop der jaren van meer van comfort voorzien, ook het onderstel dus. Dat betekent eigenlijk in de praktijk dat elke auto ook steeds betere rijeigenschappen heeft gekregen en dat bijna elke auto als een limousine over de weg gaat. Zeker als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met de jaren tachtig.
Voor al deze luxe betalen we een hogere aanschafprijs voor een auto. Tevens moeten we voor onze reparaties (lees: defecten) ten opzichte van bijvoorbeeld Duitsland, dus meer betalen. Maar ja, het is ook weer niet echt een optie om met zijn allen naar dat land te verhuizen.
Eerder berichten: Fabrieksactie, terugroepactie en modificaties van auto’s: Meer...
Reacties
Een reactie posten