Mensen denken al aan de zon en vergeten de auto. De auto wordt pas op het allerlaatst bij de garage aangeboden, met alle gevolgen van dien.
De vakantie is begonnen, we gaan lekker met het hele gezin weg. Nog even wat leuke dingen kopen oor de vakantie en dan hup WEG...leg de spullen maar vast in de vakantiebox op het dak. Vakantiebox op het dak? Oh nee hè...Gauw langs de garage om banden, uitlaatlaten, dakboxen, APK's, allesdagers en alle andere dingen die zijn uitgesteld nog ff gauw uit te laten uitvoeren.
Denk: "U gaat met vakantie, maar u bent niet de enige, onze mensen gaan ook op vakantie mevrouw. En nog wat, door het (te) laat aanbieden van de auto kunnen onderdelen niet voorradig zijn, niet de juiste monteur voor de juiste klus aanwezig zijn, leveringen pas over een paar dagen plaatsvinden en dat terwijl je morgen al met vakantie gaat??? Kortom, wat een onnodige druk toch voor beide partijen. Waarom laat u in godsnaam zo ontzettend laat uw auto controleren?"
Service geven is ook vaak een spel
Nu komt het er op aan, geen mensen hebben om aan de auto's te werken, geen NEE willen zeggen om teleurstellingen te willen voorkomen. "Kom maar langs, we gaan even bij uw auto kijken." Zo je best doen om iedereen te helpen, maar niet iedereen is te helpen. De kunst zit 'hem' in de aandacht geven aan de klant.
Als je het probleem niet kunt oplossen, maar de klant wel het gevoel kunt geven dat je er alles aan hebt gedaan, dan gaan klanten toch tevreden weg. En mag ik dan nog even wat zeggen: "Kom volgend jaar alsjeblieft op tijd, want ik hou niet van onnodig stress, anders ben ik ook zo aan vakantie toe."
De vakantie is begonnen, we gaan lekker met het hele gezin weg. Nog even wat leuke dingen kopen oor de vakantie en dan hup WEG...leg de spullen maar vast in de vakantiebox op het dak. Vakantiebox op het dak? Oh nee hè...Gauw langs de garage om banden, uitlaatlaten, dakboxen, APK's, allesdagers en alle andere dingen die zijn uitgesteld nog ff gauw uit te laten uitvoeren.
Denk: "U gaat met vakantie, maar u bent niet de enige, onze mensen gaan ook op vakantie mevrouw. En nog wat, door het (te) laat aanbieden van de auto kunnen onderdelen niet voorradig zijn, niet de juiste monteur voor de juiste klus aanwezig zijn, leveringen pas over een paar dagen plaatsvinden en dat terwijl je morgen al met vakantie gaat??? Kortom, wat een onnodige druk toch voor beide partijen. Waarom laat u in godsnaam zo ontzettend laat uw auto controleren?"
Service geven is ook vaak een spel
Nu komt het er op aan, geen mensen hebben om aan de auto's te werken, geen NEE willen zeggen om teleurstellingen te willen voorkomen. "Kom maar langs, we gaan even bij uw auto kijken." Zo je best doen om iedereen te helpen, maar niet iedereen is te helpen. De kunst zit 'hem' in de aandacht geven aan de klant.
Als je het probleem niet kunt oplossen, maar de klant wel het gevoel kunt geven dat je er alles aan hebt gedaan, dan gaan klanten toch tevreden weg. En mag ik dan nog even wat zeggen: "Kom volgend jaar alsjeblieft op tijd, want ik hou niet van onnodig stress, anders ben ik ook zo aan vakantie toe."
Reacties
Een reactie posten