Het komt steeds minder vaak voor dat je in de autobranche iets op rekening kan kopen. Maar waarom zouden ze ook? Je kan bij autobedrijven overal contant, met de pin of creditcard betalen.
Elke keer ben ik toch weer verbaasd als mensen weg willen bij een andere garage en vrijwel meteen aan de telefoon vragen of ze bij ons op rekening mogen betalen. Er komen hier al jaren mensen die hun auto onderhouden en bij het ophalen meteen met de pin of contant betalen. Waarom zouden we iemand die we helemaal niet kennen, meteen op rekening meegeven en waarom gaat zo iemand bij die andere garage eigenlijk weg, is er sprak van een conflict?
Natuurlijk heeft het met vertrouwen te maken, de basis van elke relatie. Ik ben een beetje door de ervaring geneigd om te zeggen: Wie kun je nog wel vertrouwen? Helaas kunnen wij dus geen uitgestelde betalingen permitteren. We hebben zeker door de crisis al genoeg op ons donder gehad. We hebben gewoon keihard van collega's afscheid moeten nemen. Door gebrek aan geld kunnen we soms auto's niet snel genoeg op kenteken zetten. Verhalen dat het allemaal wel goed komt, sorry, die kennen we onderhand wel.
De auto verkopen en de werkplaats trekken weer aan en daardoor zijn we in een rustig vaarwater terecht gekomen. Dat komt ook door het scherpe beleid van ons bedrijf, auto klaar factuur klaar. We hebben nu in ieder geval niet de zorg om achter ons geld aan te hoeven gaan. En alleen een betalende klant, is een echte klant.
-----------------------------------------------------------------------------
Gilbert Vogt schreef al eerder over de autobranche: Fabrieksactie
Elke keer ben ik toch weer verbaasd als mensen weg willen bij een andere garage en vrijwel meteen aan de telefoon vragen of ze bij ons op rekening mogen betalen. Er komen hier al jaren mensen die hun auto onderhouden en bij het ophalen meteen met de pin of contant betalen. Waarom zouden we iemand die we helemaal niet kennen, meteen op rekening meegeven en waarom gaat zo iemand bij die andere garage eigenlijk weg, is er sprak van een conflict?
Natuurlijk heeft het met vertrouwen te maken, de basis van elke relatie. Ik ben een beetje door de ervaring geneigd om te zeggen: Wie kun je nog wel vertrouwen? Helaas kunnen wij dus geen uitgestelde betalingen permitteren. We hebben zeker door de crisis al genoeg op ons donder gehad. We hebben gewoon keihard van collega's afscheid moeten nemen. Door gebrek aan geld kunnen we soms auto's niet snel genoeg op kenteken zetten. Verhalen dat het allemaal wel goed komt, sorry, die kennen we onderhand wel.
De auto verkopen en de werkplaats trekken weer aan en daardoor zijn we in een rustig vaarwater terecht gekomen. Dat komt ook door het scherpe beleid van ons bedrijf, auto klaar factuur klaar. We hebben nu in ieder geval niet de zorg om achter ons geld aan te hoeven gaan. En alleen een betalende klant, is een echte klant.
-----------------------------------------------------------------------------
Gilbert Vogt schreef al eerder over de autobranche: Fabrieksactie
Reacties
Een reactie posten