Utrecht - In onze werkplaats komen regelmatig mensen met een brief van de importeur binnen. Help, de auto moet terug naar de garage, er is iets mis met mijn auto. Er is een productverbetering, daar is juist helemaal niks mis mee.
De productie van een huidige auto is veel korter dan ongeveer twintig jaar geleden. Bovendien zijn tegenwoordig de auto's ook veel gecompliceer-der. Hierdoor komt het vaker voor dat auto's misschien wel te snel op de markt worden gezet, zonder ze vooraf uitgebreid te testen of alle onderdelen wel levensvatbaar zijn. Hierdoor ontstaan er in de loop der tijd wel eens wat problemen. Uiteraard zijn fabrikanten er bij gebaat om een goed en betrouwbaar product te leveren. Auto's met te veel problemen komen in een slecht daglicht waardoor de verkoop geremd wordt.
Uit voortdurend onderzoek naar de mogelijkheden om de kwaliteit van onze producten te verbeteren, is gebleken dat bij bepaalde serie.....delen los/lekken of spontaan kunnen afbreken. Uw auto met kenteken 00-00-00 behoort tot deze serie, wij verzoeken u een afspraak te maken om een modificatie te laten uitvoeren aan uw auto.
In de loop der jaren heb ik al honderden van deze modificaties voorbij zien komen. De klanten reageren hierop allemaal verschillend, maar heel vaak negatief. Ze zeggen dan dat ze een rotte auto hebben die alweer iets mankeert, maar in feite is dat helemaal niet zo. Het is een productverbetering, ze krijgen gratis een spike splinter nieuw onderdeel, om te voorkomen dat hun auto defect raakt. Het komt ook voor dat auto's buiten de fabrieksgarantie worden gemodificeerd. Het spreekt voor zich dat een en ander kosteloos wordt uitgevoerd. Dat is dan toch geweldig en vaak klaar terwijl u even aan de koffie bent, wat wil een mens nog meer?
09-02-2010 Toyota- topman Akio Toyoda zei al eerder dat het hem ''ten zeerste spijt'' dat het bedrijf wereldwijd miljoenen auto's moet terugroepen door een probleem met het gaspedaal. Japanse media meldden zondag al dat Toyota wereldwijd ruim 300.000 Priussen zou terughalen naar de garage wegens problemen met het remsysteem
Het is net als in het begin van de jaren tachtig toen er glas in een potje met doppertjes zat. De fabrikant werd zich er bewust van dat door niets zeggen het probleem alleen maar kon verergeren. Door de potjes terug-te-roepen is er een grotere kans dat het vertrouwen in het product blijft of in ieder geval dat het sneller wordt hersteld.
Iedere autofabrikant heeft met terugroepacties te maken. Toen ik bij Mercedes Benz werkte hadden bijna bij elke auto een terug-roep-actie. Dit had voornamelijk met de software (afstellingen) motor en de schakeling van de automatische transmissie te maken.
Bij de Nissan Qashai kan de Rondselmoer loslopen en de Nissan Pixo kan in de brand vliegen, doordat ze in India een afdichtring tussen de tank en de vlotter zijn vergeten te monteren.
Conclusie: De oorzaak van de fabrieksacties liggen aan het feit dat een auto in een steeds kortere tijd moet worden geproduceerd om de concurrentie voor te blijven.
De productie van een huidige auto is veel korter dan ongeveer twintig jaar geleden. Bovendien zijn tegenwoordig de auto's ook veel gecompliceer-der. Hierdoor komt het vaker voor dat auto's misschien wel te snel op de markt worden gezet, zonder ze vooraf uitgebreid te testen of alle onderdelen wel levensvatbaar zijn. Hierdoor ontstaan er in de loop der tijd wel eens wat problemen. Uiteraard zijn fabrikanten er bij gebaat om een goed en betrouwbaar product te leveren. Auto's met te veel problemen komen in een slecht daglicht waardoor de verkoop geremd wordt.
Uit voortdurend onderzoek naar de mogelijkheden om de kwaliteit van onze producten te verbeteren, is gebleken dat bij bepaalde serie.....delen los/lekken of spontaan kunnen afbreken. Uw auto met kenteken 00-00-00 behoort tot deze serie, wij verzoeken u een afspraak te maken om een modificatie te laten uitvoeren aan uw auto.
In de loop der jaren heb ik al honderden van deze modificaties voorbij zien komen. De klanten reageren hierop allemaal verschillend, maar heel vaak negatief. Ze zeggen dan dat ze een rotte auto hebben die alweer iets mankeert, maar in feite is dat helemaal niet zo. Het is een productverbetering, ze krijgen gratis een spike splinter nieuw onderdeel, om te voorkomen dat hun auto defect raakt. Het komt ook voor dat auto's buiten de fabrieksgarantie worden gemodificeerd. Het spreekt voor zich dat een en ander kosteloos wordt uitgevoerd. Dat is dan toch geweldig en vaak klaar terwijl u even aan de koffie bent, wat wil een mens nog meer?
09-02-2010 Toyota- topman Akio Toyoda zei al eerder dat het hem ''ten zeerste spijt'' dat het bedrijf wereldwijd miljoenen auto's moet terugroepen door een probleem met het gaspedaal. Japanse media meldden zondag al dat Toyota wereldwijd ruim 300.000 Priussen zou terughalen naar de garage wegens problemen met het remsysteem
Het is net als in het begin van de jaren tachtig toen er glas in een potje met doppertjes zat. De fabrikant werd zich er bewust van dat door niets zeggen het probleem alleen maar kon verergeren. Door de potjes terug-te-roepen is er een grotere kans dat het vertrouwen in het product blijft of in ieder geval dat het sneller wordt hersteld.
Iedere autofabrikant heeft met terugroepacties te maken. Toen ik bij Mercedes Benz werkte hadden bijna bij elke auto een terug-roep-actie. Dit had voornamelijk met de software (afstellingen) motor en de schakeling van de automatische transmissie te maken.
Bij de Nissan Qashai kan de Rondselmoer loslopen en de Nissan Pixo kan in de brand vliegen, doordat ze in India een afdichtring tussen de tank en de vlotter zijn vergeten te monteren.
Conclusie: De oorzaak van de fabrieksacties liggen aan het feit dat een auto in een steeds kortere tijd moet worden geproduceerd om de concurrentie voor te blijven.
Reacties
Een reactie posten