Doorgaan naar hoofdcontent

Help, mijn auto roest...niet


We noemen het ook wel 'invloed van buitenaf', en dat is geen garantie. Het enige wat we kunnen doen is een met een lakstiftje netjes de beschadigde plekjes bijwerken. Maar er is een uitzondering...



Daarom geven autofabrikanten ook zo maar vijftien jaar garantie: roest op auto's komt namelijk niet meer voor. Soms komt er wel eens een klant met het verhaal dat de auto zijn/haar auto wel roest. Natuurlijk nemen wij deze klant serieus, en lopen even mee naar de auto. Maar er is altijd wel iets anders aan de hand.

Alle auto's zijn op waterbasis gespoten. Daardoor is de lak ook minder hard, en dus ook gevoelig(er) voor steenslag dan vroeger. Kleine steentjes schieten elke dag tegen de autolak aan en veroorzaken regelmatig beschadigingen. Niet alleen op de lak, maar ook de voorruit vliegen soms de stukjes eraf.

Door de waterbasis lak is de auto niet alleen gevoelig voor steenslag, maar ook voor vogelpoep. Deze scherpe ontlasting (door bijvoorbeeld het eten van bessen) zorgt regelmatig voor lelijke plekken in de autolak. Indien er vogelpoep op uw auto ligt: meteen verwijderen. - Dat doe ik altijd - Ik kan de mensen al niet meer tellen die voor garantie (met vogelpoep) zijn binnen geweest.

Vliegroest ontstaat doordat nieuwe auto's met een treintransport naar Nederland zijn gekomen. Door de aantrekkingskracht van kleine deeltjes koperstof en ijzerstof worden nieuwe auto aangetast. In de werkplaats kan de lichtste vorm van deze roestspoortjes met Oxaalzuur worden behandeld. Door deze behandeling verdwijnen de kleine roestdeeltjes weer uit de lak. Hier dan de uitzondering: Vliegroest ‘invloed van buitenaf’ is wel garantie, en wordt door de importeur vergoed.

Reacties

  1. heb net hetzelfde met mijn wagen, en garage zegt ook dat het van buitenaf is en ze niks kunnen doen ertegen, ne mens koopt dan een seen wagen, de mijne is 4 maand en garage zei overlaatst dat ze niks kan doen voor mij, maar als je je kwaad maakt en dreigt hogerop te gaan springen ze voor u !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Mercedes-Benz bij Gallery Aaldering in Brummen

Afgelopen maanden is de Gallery Aaldering in Brummen flink onder handen genomen. Het was al genieten, maar nu is het dubbel genieten. Wat is dat toch een mooi autobedrijf. En eerlijk gezegd ken ik ook geen ander bedrijf waar oude auto’s nog mooier worden dan toen ze ooit werden gemaakt.

De Gallery koopt oldtimers op die al zijn gerestaureerd en waarvan een historie meer vertelt over de staat van de auto.

Uren, dagen, jaren moet er in zijn gaan zitten om de auto in zo’n geweldige staat te krijgen om vervolgens een plekje te verdienen bij de Gallery.

In de showroom is het druk. Niet met kopers, maar met dagjesmensen die van mooie auto’s houden. Aaldering weet dat ook, maar vindt dat blijkbaar niet erg. Mensen praten op verjaardagen over hoe leuk het is om daar op zaterdag te gaan kijken. En voor wie zin heeft in iets lekkers, er is een restaurant in het pand aanwezig.

In de kelder was de prijsjeshoek. Het was het donkerste gedeelte van het bedrijf. Verlichting was er nauwelijk…

Porsche Centrum Leusden laat hart sneller kloppen

Mijn zoon en ik krijgen de kans om via de Facebook winactie van EC-Rent Leiden een middagje gratis te sturen in een BMW i8. Hoewel de auto alweer een paar jaar rijdt, is het absoluut geen straf om achter het stuur te kruipen.

Je moet toch nog wel redelijk sportief zijn achter het stuur plaats te nemen. De automaat is eenvoudig te bedienen. Het advies is om te gaan rijden, dus met de verbrandingsmotor erbij. Dat advies volgen we op. Het rijden voelt niet vreemd. De auto is niet gevoelig en reageert meteen op elke stuurbeweging. De navigatie is op het scherm onduidelijk maar in de voorruit prima te volgen, net als de snelheidsmeter.

We hadden van te voren al besloten om naar het Pon Leusden te rijden. Een mooi ritje van 75 kilometer. Waarom Pon? We wilden graag in de showroom van Lamborghini en in de showroom van Porsche kijken. In de eerste showroom mochten we helaas geen foto’s maken, bij Porsche wel. Hoewel we niets kochten, kregen we wel heel gastvrij een kopje echte koffie aa…

Joyce Join verovert het internet met gekke filmpjes

De Amsterdamse vlogger Joyce Join zet met toenemende snelheid persoonlijke filmpjes op YouTube. De filmpjes zijn toe nu toe alleen in de keuken gemaakt en hebben een ontzettend hoog Theo & Thea en een Villa Achterwerk gehalte.

De brildragende Joyce vertelt uiterst serieus persoonlijke verhaaltjes aan de mensen via YouTube, terwijl je als kijker als snel denkt: Wat ik nu zie dat kan niet waar zijn, dit meent ze toch niet. Met haar onverzorgde blik in de camera gaan vrijwel meteen je mondhoeken omhoog van het lachen, zelfs tegen het gieren aan. Haar filmpjes zijn zo grappig en geestig om te zien dat ze beslist de moeite waard zijn om naar te kijken en ook helemaal uit te kijken.

Wie is Joyce Join?
De grote vraag is alleen wie is die Joyce Join? Als je haar filmpjes bekijkt, dan zou Joyce ook nog een man kunnen zijn die heel goed een vrouw naspeelt.

 Ze heeft het over haar vriend Wilbert en haar kind, maar wie zegt dat het waar is. Ze kan het ook heel goed spelen. Als Joyce Join in d…

BMW i8 maakt autorijden geweldig

Mijn zoon en ik krijgen de kans om via de Facebook winactie van EC-Rent Leiden een middagje gratis te sturen in een BMW i8. Hoewel de auto alweer een paar jaar rijdt, is het absoluut geen straf om achter het stuur te kruipen. Je moet toch nog wel redelijk sportief zijn achter het stuur plaats te nemen.

De automaat is eenvoudig te bedienen. Het advies is om te gaan rijden, dus met de verbrandingsmotor erbij. Dat advies volgen we op. Het rijden voelt niet vreemd. De auto is niet gevoelig en reageert meteen op elke stuurbeweging. De navigatie is op het scherm onduidelijk maar in de voorruit prima te volgen, net als de snelheidsmeter.

We hadden van te voren al besloten om naar het Pon Leusden te rijden. Een mooi ritje van 75 kilometer. Waarom Pon? We wilden graag in de showroom van Lamborghini en in de showroom van Porsche kijken. In de eerste showroom mochten we helaas geen foto’s maken, bij Porsche wel. Hoewel we niets kochten, kregen we wel heel gastvrij een kopje echte koffie aangebod…

Help, ik kan mijn tollie niet meer zien. Afvallen in twee maanden

Huizen - Drie jaar geleden was ik het helemaal zat met mijn lichaam. Ik besloot om drastisch af te vallen en alle lekkere dingen te laten staan. Dat was moeilijke periode voor me want ik ben een levensgenieter. Toch lukte het mij om in twee maanden 10 kilo af te vallen. Ik ben inmiddels drie jaar verder. Ben ik nog op gewicht, afgevallen of ben ik juist weer aangekomen?
















Het is hopeloos met me. Ik ben een paar jaar geleden tien kilo (van 95 naar 85 kilo) afvallen, maar het afgelopen jaar ben ik weer van 85 naar 97 kilo (XXL) gegaan. Hoe kan dat nou? Het is wel zo dat ik sinds vorig jaar met waterpolo ben gestopt en in hardlopen ineens geen zin meer had. Doordeweeks drink ik dan geen alcohol meer maar in het weekend ga ik vaak helemaal los. Ik drink bij voorkeur bier, wijn of likeur. Verder schep ik twee keer warm eten op en in het weekend vreet me te barsten aan de chips en de Spaanse worst. Sinds ik weer van voren ben gegroeid ben ik ook geen grens meer. Ik baal van mezelf.

Ik heb ee…