Parijs - De laatste jaren is het steeds stiller geworden in de traditionele autoshowroom. Is onze huidige showroom nog wel aantrekkelijk of kan je nu net zo goed vanuit een loods verkopen? Wat is de toegevoegde waarde van het autobedrijf in 2016?
|
Beleving van Peugeot in Parijs |
Begin maart brachten wij een bezoek aan de Champs-Elysées in Parijs, op zoek naar de ultieme merkbeleving in de showroom.
|
Merkbeleving van Peugeot in Parijs |
Peugeot is een dergelijke winkel waar ik van kan smullen. Mijn bloed gaat is de showroom meteen sneller kloppen, terwijl ik helemaal niet van dit Franse merk hoef te houden. Het is het totaal plaatje wat emotie bij me los maakt.
|
Merkbeleving van Peugeot in Parijs |
Bij Renault gaan ze nog een stap verder. Boven de showroom is een restaurant café gevestigd. Het voelt alsof je in een museum bent waar je ook nog iets kan eten en drinken. Misschien kan je het wel vergelijken met een dagje uit.
|
Merkbeleving van Renault in Parijs |
Maak een café en zorg dat er goede koffie aanwezig is. Maak een ontbijtje voor de klant. Zorg voor sfeer. Het draait niet alleen om de auto meer als een klant nog naar de showroom komt.
|
Restaurant bar bij Renault in parijs |
In de showroom van Mercedes-Benz staat een A Klasse, de kleinste van dit merk. Toch staat de auto zo gepositioneerd dat de uitstraling heel sterk op mij overkomt.
|
Mercedes A Klasse in Parijs |
Het is nu de kunst om het de klant naar de zin te maken. De sfeer in de showroom creëren, zodat het kopen van een auto weer vanzelfsprekend wordt. Het is iets wat IKEA al jaren doet. Je voelt je in deze winkel thuis, het concept spreekt veel mensen aan. Je gaat vanzelf over tot een aankoop van hun producten.
|
Showroom van Mecedes-Benz in Parijs |