Doorgaan naar hoofdcontent

De nieuwe Mazda MX-30 staat in onze showroom! - Freeroad Almere

ALMERE - Het is zover. De nieuwe Mazda MX-30 staat in onze showroom!

Freeroad Almere - Mazda dealer

De allereerste 100% elektrische auto van Mazda. En het resultaat is op werkelijk alle vlakken groots.


Nu de 100% elektrische crossover Mazda MX-30 First Edition bestellen bij Freeroad Almere betekent dat u nog dit jaar kunt rijden.
 


De First Edition is bijzonder royaal uitgerust: u hoeft eigenlijk alleen uw kleur en interieur te kiezen.

Freeroad Almere Mazda dealer
Zandzuigerstraat 6
1333 HD Almere

Naar de website van Freeroad

Mazda MX-30 praktijkervaring

Update: 01-01-2021 - We hebben inmiddels wat praktijkervaring met de Mazda MX-30 die we graag met jullie willen delen:

1. Kan de auto 200 kilometer rijden zoals in de verkoopfolder staat geschreven?

2. Wat kan ik als berijder zelf doen om meer uit de auto te halen?

Invloed van het weer en rijgedrag

De actieradius* hangt niet alleen af van de grootte van je batterij en verbruik van de auto, maar ook van je rijgedrag en het weer. Batterijen presteren het beste bij een temperatuur tussen de 15 en 25 graden. Bij een lagere temperatuur presteren ze minder goed. In de winter is de actieradius daarom 15 tot 20 procent lager dan het jaargemiddelde. Ook de verwarming en airco van de auto hebben energie nodig. 

Tips om meer uit de accu te halen

1. Mazda heeft voor zijn energieterugwinning een vergelijkbare benadering gevolgd als andere fabrikanten van elektrische auto's: er zijn twee peddels aan de zijkant van het stuur om de drie niveaus van regeneratief remmen te regelen. Elke keer dat u de auto weer inschakelt, wordt deze teruggezet naar de standaardinstelling - dus als u wilt dat de remmen automatisch meer energie recupereren, moet u eraan denken om deze weer in te schakelen.

2. Ook de verwarming gebruikt stroom. Kies daarom voor de stoelverwarming, dan hoef je niet de hele auto op te verwarmen. Ten slotte kan je de auto ook alvast opwarmen terwijl hij nog aan de lader staat.

3. De auto heeft een eco-stand waarin de auto zuinig rijdt. Probeer zo vaak mogelijk met de eco-stand te rijden.

Hoe ver kan ik met de nieuwe Mazda MX-30 rijden?

De auto laadt 100%, maar hij geeft aan dat je op basis van de vorige rit nu 160 kilometer kan rijden. Hoe kan dat?

Het is niet zo dat er minder stroom ingaat, hij geeft alleen dat je er op basis van de vorige ritten nu 160 kilometer kan rijden.

Dat geldt ook voor een benzine auto. De ene keer staat er na het aftanken dat ik 710 kilometer kan rijden. Bij de volgende keer tanken kan dat 685 kilometer zijn. Allemaal afhankelijk wat voor ritten ik voor het tanken heb gehad. 

De omstandigheden van de afgelopen rit(ten) bepalen de reikwijdte van de volgende rit. Het is een product eigenschap van de auto. Geeft elke verkoper deze informatie wel door aan de klant?

Als de actieradius* van de auto 200 km is, betekent dat onder normale omstandigheden, vrij van wind, weer, verkeer, verkeerslichten, voetgangers en andere verkeers-omstandigheden die je tegenkomt met de auto in ECO modus.

Klantverwachting

De klant koopt een product waarbij gezegd wordt dat de auto zeker 200 kilometer kan rijden. Als de auto dan niet verder komt dan 160 kilometer, dan heb je een teleurstelling bij de klant.

Het is dus belangrijk dat de verkoper de klant goed hierover informeert voor de aankoop van de auto.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Reisverhaal Texel: Ontdekkingstocht naar mezelf

Dag 1- De ochtend begint met een rit van Huizen naar Den Helder. Het is druilerig weer, en rond Amsterdam lijkt iedereen tegelijk de weg op te gaan. Het verkeer kruipt voort, maar ik blijf kalm. Mijn stoelverwarming staat op standje “verbranden,” en een podcast houdt me gezelschap terwijl de ruitenwissers ritmisch heen en weer gaan. Geen stress—ik ben op tijd vertrokken, en file of regen kan me niet raken.  Bij de veerboot aangekomen, verbaas ik me over de prijs: €2,50 voor een retourtje, goedkoper dan een kop koffie van €2,60. Terwijl ik op de boot stap, lijkt het weer zich ineens te bedenken; de regen stopt. Het is druk aan boord, maar ik voel me ontspannen. Dit is het seizoen waarin je de auto nog naast de boot kunt parkeren, een zeldzaam voordeel van reizen buiten de zomermaanden.  Mijn wandeltocht begint door de weilanden en duinen, richting de zee. Zodra ik de kust bereik, voel ik een intense vrijheid. Geen mensen in de buurt, alleen ik en de uitgestrekte leegte van het strand.

Visagie bij Mimiko in Mijdrecht

Mijdrecht - Een visagist(e) word je niet zo maar, daar moet je wel wat voor doen. Een opleiding duurt ruim een half jaar en daarna is het net zoals het halen van het rijbewijs: vooral oefenen, oefenen op zoveel mogelijk mensen. Mimiko Lara de Jong - Foto: Gilbert Vogt Het is niet zo dat er maar een dikke laag make-up wordt aangebracht en klaar. Er wordt heel vaak heel subtiel gewerkt om en persoon er net even wat natuurlijker uit te laten zien dan zonder make-up. Het is ook bijna niet mogelijk om een foto er goed te laten zien zonder dat het gezicht op een natuurlijke manier wordt gecamou-fleerd. Een goede visagist(e) weet bepaalde effecten te creëren die positieve bijdrage levert aan het totaalbeeld van een persoon. Door een goede visagie heeft een model een mooiere uitstraling en heeft de fotograaf minder tijd nodig voor de nabewerking.

Dementie: Een gesprek dat we niet kúnnen uitstellen

Dementie. Wanneer die diagnose wordt gesteld, voelt het vaak alsof er een onuitgesproken vonnis geveld wordt. Een langzame maar zekere aftakeling van de geest, een weg die leidt naar steeds minder herinneringen, minder woorden, minder "er zijn". Voor mij voelt het alsof er een gesprek gevoerd moet worden – over de dood. Niet omdat ik er klaar voor ben, want dat ben ik zeker niet. Maar ik besef dat we nu nog in de positie zijn om het gesprek te voeren. Straks kan het te laat zijn. Dan is het vijf over twaalf en zijn de mogelijkheden om nog zelf te kiezen verdwenen. Het is een lastige plek om te zitten, aan de rand van dit gesprek. Ik voel niet dat ik degene ben die moet bepalen hoe we deze reis door dementie moeten maken. Maar ik voel wel dat ik er iets over mag zeggen, dat ik het onder de aandacht mag brengen. We leven in een wereld waarin de neiging bestaat om de moeilijkste beslissingen voor ons uit te schuiven, vooral als het gaat om iets ongrijpbaars en pijnlijks als het

Kaakchirurg Cnossen met pensioen

Blaricum - Jarenlang was hij de Friese Vlag op de afdeling kaakchirurgie in het Tergooiziekenhuizen in Blaricum, maar nu is J. Cnossen met pensioen. Per 1 januari 2010 is hij door W. Bouwman opgevolgd. Al vanaf kleins af aan heb ik een abonnement op de afdeling kaakchirurgie, maar de volledige naam van dit specialisme is ‘mondziekten, kaak- en aangezichtschirurgie’. Dat krijg je als je zo vaak in de persoonlijke wachtkamer van het ziekenhuis hebt gezeten, of erger nog, in zijn ligstoel hebt gelegen. Ik kwam altijd via mijn tandarts bij de kaakchirurg Cnossen terecht. Voor het trekken van mijn hoektanden, verstandskiezen en afgebroken kiezen ben ik er geweest, maar ik kwam er ook voor mijn wortelpuntontstekingen. Gek genoeg wilde ik juist altijd naar hem toe en dat terwijl hij mij jarenlang ontzettend veel, maar op zeer vakkundige wijze, pijn had gedaan. Hij was een man van weinig woorden. Als hij mij had behandeld, dan had ik ook geen woorden meer. Ik had al pijn als ik kwam, maar als

Wat buiten mijn invloed ligt, laat ik los.

Wandelen. Hoe langer ik het doe, hoe leuker het wordt. Er is iets magisch aan buiten zijn, de frisse lucht die mijn hoofd leegmaakt, het geluid van mijn eigen stappen dat het tempo van mijn gedachten bepaalt. Alleen, met z’n tweeën of in een groep – iedere situatie heeft z’n charme. De afwisseling maakt het extra bijzonder. Vaak trek ik eropuit in mijn eigen omgeving, maar ook nieuwe plekken verkennen geeft een speciaal soort energie.   Binnenkort ga ik twee dagen naar Texel, alleen. Een mini-avontuur dat ik nu al voel tintelen. Vanaf de boot wandel ik langs de kust naar het Cocksdorp, waar ik overnacht, en de volgende dag loop ik weer terug. Het is een plek die ik al vaker bezocht heb – ik heb er gefietst en een halve marathon gelopen – maar dit specifieke pad is nieuw voor me. Ik kijk uit naar de weidsheid van de kust, de wind die me vooruit blaast en het gevoel van vrijheid dat zulke wandelingen me altijd brengen.   Vrijheid, ja, dat is een van de mooiste cadeaus in het leven. Net a

Autocentrum Pordon Utrecht | officiële Mercedes-Benz dealer in Midden-Nederland

Autocentrum Pordon voert het Mercedes-Benz en ligt aan de Franciscusdreef 68-70 in Utrecht Pordon Autocentrum aan de Franciscusdreef in Utrecht Service en kwaliteit staan centraal bij onze dienstverlening. De gastvrije en persoonlijke benadering van onze professionele verkoop- en werkplaatsteams versterken het familiegevoel binnen het bedrijf.  Wij doen dat - in een ontspannen en ongedwongen sfeer- om alles zo aangenaam mogelijk te maken. Wie heeft er nog foto's van Pordon? allesopvierwielen@outlook.com Gerelateerde berichten 15-03-2010  Toon Hermans Pordon: 40 jaar Mercedes-Benz Utrecht december 2000 - Autobedrijf Pordon is volgens de kronieken van DaimlerChrysler Nederland 40 jaar Mercedes-Benz dealer. Als oprichtdatum van het bedrijf moet het jaartal 1927 worden genoemd, het jaar waarin de vader van Pim en Hans Pordon een algemeen garagebedrijf startte. Een tijd waarin autorijden slechts voor een elite was weggelegd. Pordon Nieuwegein - StergamPordon - Stern Aut

Mercedes-Benz dealer Van Kooy | officiële website | Een wereld in beweging

Van Kooy Bussum - Hoofdvestiging Leo Knijn is geboren op 12 maart 1939 te Amsterdam. Na het doorlopen van de HBS en de militaire dienst, nam hij op 1 juli 1961 samen met zijn vader en broer een stallingsbedrijf over op het Scheldeplein te Amsterdam. Op 1 januari 1962 verkregen zij het dealerschap van het merk NSU en was de basis gelegd voor een carrière in de autobranche. In 1975 werd de familie Knijn aandeelhouder in het Van Kooy bedrijf. Naast alle werkzaamheden voor de VKG is Leo ook extern altijd actief geweest; zo was hij oprichter van de NDA (afdeling van de BOVAG). In 2005 is hij lid van de Raad van Commissarissen van Auto Recycling Nederland, lid van het hoofdbestuur van de Europese dealervereniging van Mercedes-Benz en bondspenningmeester bij de BOVAG. Binnen de VKG vervult hij vooral een adviserende rol. Hoe het allemaal begon - geschiedenis Op 22 mei 1922 start de oude Jan van Kooy zijn eerste autobedrijf in Den Dolder. Hij doet in fietsen en motorfietsen en ve

Jorg Smeets op 6fm

Huizen - NVC-trainer Jorg Smeets gaat naar Zuidvogels. Brian de Leeuwe voor het eerst als sportverslaggever, met 13 gesloten vragen die alleen met 'ja', en 'nee' waren te beantwoorden. Jorg heeft passie voor het voetbal en komt realistisch over. Hij zegt gewoon wat hij denkt. Lang geleden was hij voetballer bij Volendam, maar nu heeft hij niets meer met zijn oude club. Vrouwenvoetbal is iets wat vrouwen maar moeten doen, maar Jorg heeft er eigenlijk niets mee. Oud voorzitter van NVC, Jaap Modderaar is afgelopen week plotseling overleden en dat raakte Jorg zichtbaar. Hij had met hem een goede band opgebouwd en het voelde nog allemaal onwerkelijk. Een uitzending van ongeveer acht minuten, heeft zeker tien minuten aan een voorgesprek nodig. Na de opname is er ook nog altijd even gelegenheid om na te praten. In het nagesprek is de spanning er van de gasten meestal vanaf en praten ze honderd uit. Het is leuk om in een super korte tijd een band met elkaar op te bouwen (lees:

Sloop behangfabriek BNI in Huizen

Vanmiddag liepen we langs het terrein van BNI, de behangfabriek aan de Rokerijweg in Huizen. Daar zijn ze begonnen met het slopen van de fabriek. Foto: Gilbert Vogt - Sloop BNI in Huizen Eerder is bekeken of de panden onder monumentenzorg zou kunnen vallen. Blijkbaar niet, want vandaag hebben we gezien dat er opdracht is gegeven om de panden te slopen Heel benieuwd wat de plannen zijn tussen de Haven en Oude Dorp?

Dick Krommenhoek bij radio 6FM

Naarden/Huizen - Dick Kommenhoek is een echte trainer, met zijn trimschoenen en trainingspak aan kan hij zo door naar het veld. Het is een aardige vent, maar dat alleen is niet voldoende om een goede trainer te zijn. Zijn baan bij Zuidvogels is eigenlijk nog niet klaar, maar het ontbreekt aan de juiste chemie om met elkaar door te gaan. Bij Zuidvogels is het wat onrustig en er is wat te veel verloop wat de continuïteit niet te goede komt. Dick heeft bij verschillende clubs maar kort gewerkt, toch is er voor zijn toekomstige club NVC voldoende vertrouwen om hem als trainer te halen. Grappig detail is natuurlijk dat de huidige hoofdtrainer van NVC Jorgen Smeets als hoofdtrainer naar de Zuidvogels gaat. Jorgen is bij NVC al meer dan zes jaar bezig, toch ziet Dick dat niet als een probleem. Hij wil graag doorgaan waar Jorgen is gebleven. Gooi en Eemland Actueel - trainerswissel Zuidvogels - NVC > 17-04-2010Hoofdtrainer Dick Krommenhoek van Zuidvogels en Jorg Smeets van NVC uit Naarden