Op woensdag 14 en donderdag 15 oktober 2015 bezochten wij een Klanten Contact Centrum (KCC) voor de automotive in Nottingham. In het Centrum werken ongeveer 200 (voornamelijk) jonge mensen. Ze werken daar op provisie en handelen een gemiddeld telefoontje binnen vier minuten af.
|
Customer Services & Call Centre in Nottingham |
De mensen op de afdeling hebben geen verbondenheid met de autobranche, en toch hebben ze lol in hun werk. De mensen werken met een belscript zodat niets wordt vergeten tijdens het gesprek.
|
Customer Services & Call Centre in Nottingham |
Achter iedere call zit een klant. Het is daarom belangrijk om het gesprek goed in te gaan, zodat er iets uit kan voortkomen. Een Klanten Contact Centrum is van levensbelang voor de onderneming. Het is een afdeling die nog vaak wordt onderschat.
|
Customer Services & Call Centre in Nottingham |
De afpraak is dat er op een mail binnen een uur wordt gereageerd. Indien de mail in het weekend is verstuurd, dan bij de eerste werkdag meteen reageren binnen een uur. Indien je er bovenop zit, is de kans van slagen het hoogst.