De hele dag zijn er mensen in mijn buurt die mij proberen te verleiden om uitspraken te doen. Meestal zijn dat mensen die de schuld van iets in mijn schoenen willen schuiven.
Het werken als service adviseur is veel omvattend, maar één van de dingen die ik in ieder geval moet weten, zijn de in en outs van een auto. Ik vind het dan ook niet vreemd om regelmatig voor service advies te worden gebeld. De naam service adviseur komt toch ergens vandaan. Alleen door de telefoon is niet alles op te lossen.
Zo werd ik vanmiddag door een vrouw gebeld met de vraag, “Mijn stuurbekrachtiging doet het niet meer, wat zou er aan de hand zijn? “
Denk: Meten is weten…ik kan niet op afstand zien wat er met de auto aan de hand is. Als ik helderziend zou zijn, dan ging ik mijn geld wel ergens anders verdienen.
“Sorry mevrouw, maar als u meer over de storing van uw auto te weten wilt komen, dan is het handig om met de auto naar de garage te komen, ik kan u namelijk telefonisch niet helpen.”
“Ik wil alleen maar even weten wat het mij gaat kosten?”
“Nogmaals sorry, maar ik weet niet wat het is, het kan van alles zijn. Ik neem mijn vak serieus en zomaar wat zeggen, daar heeft u niets aan. Er moet eerst een onderzoek aan de auto plaatsvinden, anders kan ik u niet helpen. Kunnen we een afspraak maken?”
“Nou nee hoor, dan ga ik het wel ergens anders proberen.”
Ik ben er niet voor om ‘klanten’ weg te jagen, maar deze mevrouw probeert mij te verleiden tot het doen van een uitspraak en vaak worden deze woorden later weer tegen me gebruikt.
“Want u heeft gezegd dat…” Jammer joh, daar loop ik net iets te lang voor mee.
stuurbekrachtiging doet het niet? Schrijf gewoon een spinaziekuur voor. Werkte bin popeye ook altijd prima!
BeantwoordenVerwijderengrt
jan