Het gaat niet goed met de economie. Bedrijven en
personeel moeten hierdoor harder werken om te overleven. De markt loopt verder
terug en de concurrentie is moordend. Elke kans die voorbij komt is er dus één,
en die moeten ze pakken. Daarom testen wij regelmatig een bedrijf met de vraag:
Hoe gastvrij is een bedrijf eigenlijk? Willen ze mij wel als klant? Vandaag:
Hotelletje de Veerman op Vlieland.
Hotelletje de Veerman Vlieland - Foto: Gilbert Vogt |
Bij de reservering heb ik een aardige vriendelijke stem aan
de andere kant van de lijn. De reservering voor het appartement, dat doen ze
ook, is zo geregeld en de bevestigingsmail zit binnen een uur in mijn inbox. Heb
ik nog vragen? Laat het ons dan weten. Die heb ik. ‘Ik wil graag een linnenpakket
voor het hele gezin reserveren. En oh ja, we nemen de boot van Harlingen naar
Vlieland om 9.00 uur ’s morgens.’ Dat laatste is van belang omdat onze bagage
vanaf de boot gratis wordt vervoerd en afgeleverd bij ons appartement.
Vlieland kent eigenlijk maar één echte straat: de
Dorpsstraat. Aan het eind van deze straat (15 minuten lopen vanaf de boot)
staat aan de linkerkant Hotelletje de Veerman. Aan de buitenkant ziet het er net
zo netjes uit als van binnenkant (lees: goed verzorgd). Wij worden door de
vrouw des huizes netjes bij onze achternaam aangesproken. Dat voelt als een
warm welkom. Na de uitleg kregen we de sleutel van ‘ons zolderappartement’ met
aan de ene kant zeezicht over het wad en aan de andere kant het prachtige
uitzicht naar de vuurtoren. Bij het opendoen van de grote kantelraam in de
woonkamer ruik je meteen de aangename zeewind in je neusgaten, heerlijk. En
verder hoor hier je voornamelijk de zeemeeuwen.
Periode van 8 juli t/m 12 juli 2013. Tekst en foto: Gilbert Vogt.
Reacties
Een reactie posten