MIJN ALLESSIE – Tijdens de eerste rit in deze knalblauwe Mercedes-Benz was ik nog niet meteen overtuigd dat het mijn auto zou gaan worden. Ik had namelijk een Cabrio Saab 900 model 9-3 met een geweldig veersysteem en de SLK is een behoorlijk stugge auto.
Het rijden met een ster op de motorkap is altijd al een
droom van mij geweest. We gaan even terug naar het jaar 1996 toen het model SLK
voor het eerst op de markt kwam. Ik werkte toen bij de Mercedes dealer Pordon in Utrecht. De vrouw van de baas ging toen met een blauwe SLK rijden. En ik
dacht alleen: “Als ik later groot ben, dan koop ik precies dezelfde auto.”
Wil je nooit meer een andere cabrio? Ik denk het niet. Ik
heb mijn midlifecrisis inmiddels wel achter de rug – ha ha - Natuurlijk zit er
verschil hoe je zit, welke motor erin hangt, en welke opties op de auto heeft. Maar
de belevenis bij het open rijden blijft bij elke cabrio hetzelfde.
Ik ben ooit met een Volkswagen-golf cabrio begonnen, daarna kocht
ik een Renault Megane cabrio van iemand in Spakenburg, en vervolgens een Saab
ergens bij de grens bij België – onderhouden door een garagebedrijf in Naarden,
en nu alweer heel wat jaartjes de Mercedes-Benz SLK.
Reacties
Een reactie posten