Utrecht - 1:18 in plaats van 1:22. Help, mijn nieuwe Nissan Pixo, de kleinste telg van de familie, is een drinkerbroeder. Een slobberaar onder ons gezegd, maar wat nu?
"Dat heb ik nou altijd, koop ik iets nieuws, doet het niet precies zoals in de brochure staat vermeld. Had ik ook met mijn vorige auto, die moest ook telkens terug naar de garage omdat het niet klopte en uiteindelijk hebben ze hem na een jaar teruggenomen. Het is natuurlijk belachelijk dat deze nieuwe Nissan Pixo zoveel verbruikt."
"Wij hebben de auto voor u uitgelezen en de waarde is precies hetzelfde zoals de fabriek het heeft bedoeld. De bandenspanning, het gebruik van de airco, bergje op, gas geven en stoppen in de stad, meerdere mensen in de auto hebben allemaal invloed op uw brandstofverbruik."
De brochure vermeldt niet onder welke omstandigheden er een op tweeëntwintig gereden kan worden. Waarschijnlijk wordt hier ook uitgegaan van de meest gunstige omstandigheden bij een constante snelheid van negentig kilometer per uur of zo. Ik sluit zelfs niet uit dat ‘de start en het optrekken’ naar de negentig kilometer per uur van de meting worden afgehouden.
De klant kan zich altijd wenden tot de importeur, want wij als dealer kunnen de auto niet beter maken dan die is, wij kunnen hooguit de klant repareren.
"Dat heb ik nou altijd, koop ik iets nieuws, doet het niet precies zoals in de brochure staat vermeld. Had ik ook met mijn vorige auto, die moest ook telkens terug naar de garage omdat het niet klopte en uiteindelijk hebben ze hem na een jaar teruggenomen. Het is natuurlijk belachelijk dat deze nieuwe Nissan Pixo zoveel verbruikt."
"Wij hebben de auto voor u uitgelezen en de waarde is precies hetzelfde zoals de fabriek het heeft bedoeld. De bandenspanning, het gebruik van de airco, bergje op, gas geven en stoppen in de stad, meerdere mensen in de auto hebben allemaal invloed op uw brandstofverbruik."
De brochure vermeldt niet onder welke omstandigheden er een op tweeëntwintig gereden kan worden. Waarschijnlijk wordt hier ook uitgegaan van de meest gunstige omstandigheden bij een constante snelheid van negentig kilometer per uur of zo. Ik sluit zelfs niet uit dat ‘de start en het optrekken’ naar de negentig kilometer per uur van de meting worden afgehouden.
De klant kan zich altijd wenden tot de importeur, want wij als dealer kunnen de auto niet beter maken dan die is, wij kunnen hooguit de klant repareren.
Van beide kanten snap ik het niet zo, de auto's worden altijd optimale testbanen getest, nooit onder normale omstandigheden. Deze cijfers zijn dan ook niet betrouwbaar, dus als je het mij vraagt. Testen onder normale omstandigheden, plus de consument moet ook maar niet alles klakkeloos aannemen...
BeantwoordenVerwijderen