Utrecht - We worden plat gebeld, maar mensen alsjeblieft raak toch niet meteen in de stress, ooit in de steek gelaten? Dan was dat in ieder geval niet door een Nissan Micra.
Update 01-01-2014 Nissan Nederland roept opnieuw Micra's op voor terugroepactie lees meer...
Update 01-12-2011 Nissan Nederland schrijft voor de tweede keer klanten aan. Opnieuw vele tientallen klanten aan de balie.
Update: 11-01-2011 Heeft u de terugroepactie nog niet laten uitvoeren? Dan valt er deze week een brief (van de importeur) op uw deurmat. Maak een afspraak bij uw dealer, en in minder dan een half uur is het het werkje uitgevoerd.
Update: 20-12-2010 De vertraging in het verkrijgen van de NAW gegevens van de eigenaren van de betrokken voertuigen duurt langer dan voorzien. Hierdoor heeft Nissan Nederland besloten om het versturen van de brieven uit te stellen tot 7 januari 2011. Het versturen van de brieven is nu gepland op 7, 14 en 21 januari 2011. Meer nieuws vandaag: Aantal terugroepacties stijgt
Update: 07-12-2010 Het vreemde is dat op dit moment de Nissan klanten nog steeds niet schriftelijk zijn geïnformeerd. Als u twijfelt, neem dan contact op met u Nissan dealer: zij kunnen in het Nissansysteem kijken of u auto voor deze fabrieksactie in aanmerking komt.
Update: 23-11-2010 De fabrieksactie staat inmiddels in het systeem bij de Nissan dealers, en er zijn onderdelen voor de auto. De klant heeft nog geen brief thuis ontvangen, waarschijnlijk komt deze eind van de maand. Ik krijg heb een aantal mailtjes gehad, met de vraag: Waarom staat er niets op de website van Nissan? Dit soort dingen worden (gek genoeg) nooit bij importeurs op de website vermeld.
Er worden wel meer auto's teruggeroepen, zonder dat je het weet. Deze werkzaamheden worden vaak tijdens het onderhoud uitgevoerd. Als je alle terugroepacties op de website gaat vermelden, wordt het misschien wel een hele lijst. En de grote vraag is dan: Heb je als klant dan nog wel vertrouwen in het product?
10-11-2010 Laatste update 10:15 uur Nissan roept Bij een bepaalde productieserie van de Micra, Navara en Pathfinder heeft Nissan een probleem ontdekt in de power distribution module (IPDM) relais.
Maar hoeveel auto’s hebben wij de afgelopen tijd, met afslaan van de motor, in de werkplaats gehad? Mensen lezen en horen dat er wat mis mee is met hun auto, en dat gaat er niet in bij een Nissan klant, want hun Nissan heeft namelijk nooit wat.
Het wordt overigens wel steeds duidelijker om welke auto's het gaat. Het gaat om Micra (K12), Navara (D40) en de Pathfinder (K51). Het is mogelijk, dat contacten van de motor controle module (EMC) en het start relais in de IPDM, door oxidatie minder goed contact maken. In extreme gevallen, kan dit resulteren in het uitvallen van de motor en de onmogelijkheid tot het opnieuw starten van de auto. De 9.137 eigenaren van de auto's in kwestie krijgen binnenkort bericht van de autofabrikant, meldde een woordvoerder van Nissan donderdag. De Nissan Micra's die moeten worden nagekeken, zijn tussen 29 januari 2004 en 4 april 2006. De Navara van 30 mei 2005 tot 26 juni 2006, en de Pathfinder van 1 november 2004 tot 28 juni 2006 gebouwd.
De campaign gaat 22 november 2010 van start. De eigenaren van de betrokken voertuigen zullen per brief worden verzocht om campaign PG0B6 bij de dealer te laten uitvoeren. Nissan is op dit momenteel bezig met het opbouwen van een onderdelen voorraad ten behoeve van deze campaign. Auto's worden daarom nu dus maar mondjesmaat opgeroepen. Nissan verwacht eind januari 2011 het totaal (bulk) aan benodigde onderdelen ontvangen te hebben.
De reparatietijd bedraagt 25 minuten, omdat deze zekeringenkast achter de voorbumper en koplampunit links zit gemonteerd. Deze dienen onderdelen eerst te worden losgenomen.
Heeft u nog andere vragen over dealerbedrijven? Kijk op www.steropmotorkap.nl
Update 01-01-2014 Nissan Nederland roept opnieuw Micra's op voor terugroepactie lees meer...
Update 01-12-2011 Nissan Nederland schrijft voor de tweede keer klanten aan. Opnieuw vele tientallen klanten aan de balie.
Update: 11-01-2011 Heeft u de terugroepactie nog niet laten uitvoeren? Dan valt er deze week een brief (van de importeur) op uw deurmat. Maak een afspraak bij uw dealer, en in minder dan een half uur is het het werkje uitgevoerd.
Update: 20-12-2010 De vertraging in het verkrijgen van de NAW gegevens van de eigenaren van de betrokken voertuigen duurt langer dan voorzien. Hierdoor heeft Nissan Nederland besloten om het versturen van de brieven uit te stellen tot 7 januari 2011. Het versturen van de brieven is nu gepland op 7, 14 en 21 januari 2011. Meer nieuws vandaag: Aantal terugroepacties stijgt
Update: 07-12-2010 Het vreemde is dat op dit moment de Nissan klanten nog steeds niet schriftelijk zijn geïnformeerd. Als u twijfelt, neem dan contact op met u Nissan dealer: zij kunnen in het Nissansysteem kijken of u auto voor deze fabrieksactie in aanmerking komt.
Update: 23-11-2010 De fabrieksactie staat inmiddels in het systeem bij de Nissan dealers, en er zijn onderdelen voor de auto. De klant heeft nog geen brief thuis ontvangen, waarschijnlijk komt deze eind van de maand. Ik krijg heb een aantal mailtjes gehad, met de vraag: Waarom staat er niets op de website van Nissan? Dit soort dingen worden (gek genoeg) nooit bij importeurs op de website vermeld.
Er worden wel meer auto's teruggeroepen, zonder dat je het weet. Deze werkzaamheden worden vaak tijdens het onderhoud uitgevoerd. Als je alle terugroepacties op de website gaat vermelden, wordt het misschien wel een hele lijst. En de grote vraag is dan: Heb je als klant dan nog wel vertrouwen in het product?
10-11-2010 Laatste update 10:15 uur Nissan roept Bij een bepaalde productieserie van de Micra, Navara en Pathfinder heeft Nissan een probleem ontdekt in de power distribution module (IPDM) relais.
Maar hoeveel auto’s hebben wij de afgelopen tijd, met afslaan van de motor, in de werkplaats gehad? Mensen lezen en horen dat er wat mis mee is met hun auto, en dat gaat er niet in bij een Nissan klant, want hun Nissan heeft namelijk nooit wat.
Het wordt overigens wel steeds duidelijker om welke auto's het gaat. Het gaat om Micra (K12), Navara (D40) en de Pathfinder (K51). Het is mogelijk, dat contacten van de motor controle module (EMC) en het start relais in de IPDM, door oxidatie minder goed contact maken. In extreme gevallen, kan dit resulteren in het uitvallen van de motor en de onmogelijkheid tot het opnieuw starten van de auto. De 9.137 eigenaren van de auto's in kwestie krijgen binnenkort bericht van de autofabrikant, meldde een woordvoerder van Nissan donderdag. De Nissan Micra's die moeten worden nagekeken, zijn tussen 29 januari 2004 en 4 april 2006. De Navara van 30 mei 2005 tot 26 juni 2006, en de Pathfinder van 1 november 2004 tot 28 juni 2006 gebouwd.
De campaign gaat 22 november 2010 van start. De eigenaren van de betrokken voertuigen zullen per brief worden verzocht om campaign PG0B6 bij de dealer te laten uitvoeren. Nissan is op dit momenteel bezig met het opbouwen van een onderdelen voorraad ten behoeve van deze campaign. Auto's worden daarom nu dus maar mondjesmaat opgeroepen. Nissan verwacht eind januari 2011 het totaal (bulk) aan benodigde onderdelen ontvangen te hebben.
De reparatietijd bedraagt 25 minuten, omdat deze zekeringenkast achter de voorbumper en koplampunit links zit gemonteerd. Deze dienen onderdelen eerst te worden losgenomen.
Heeft u nog andere vragen over dealerbedrijven? Kijk op www.steropmotorkap.nl