Utrecht - Indien je twee oliebeurten overslaat…dan kan het gebeuren dat een motor van je auto vastloopt. En dan nog zijn er nog steeds klanten die raar opkijken dat dit anno 2011 kan gebeuren, blijkbaar…Ja!
Een berijder (een passant klant) heeft een leaseauto met een zwaar geluid, bij de eerste start, in de motor. Bij de tweede start is een tikkend geluid hoorbaar. De werkplaats chef loopt naar de auto toe en luistert naar de motor. Tevens kijkt hij naar het laatst uitgevoerde onderhoud van de auto. De auto is 40 000km over zijn beurt heen (heeft normaal een interval van 20 000km) en het onderhoud had dus 20 000km geleden al moeten worden uitgevoerd.
Het olielampje geeft aan dat er te weinig olie in de motor zit. Dit signaal moet al enige tijd branden, want zelfs met een liter olie bijvullen gaat het olielampje nog niet uit. De motor maakt een bijgeluid, en het vermoeden bestaat dat de drijfstanglagers (onvoldoende smering) defect zijn geraakt. Om het zeker te weten, moet de motor uit elkaar worden gehaald. Indien je het onderhoud niet op tijd uitvoert, vervalt de fabrieksgarantie.
De leasemaatschappij laat een technische schade expert langskomen. Dit gebeurt wel vaker bij een schade. We hebben het hier al over een technische schade, die eventueel op de berijder kan worden verhaald. Het te laat uitvoeren van onderhoudswerkzaam- heden en het negeren van een olielampje in het display: is een verwijtbaar gedrag van de berijder. De afspraak is nou eenmaal dat je als een goede huisvader voor je leaseauto moet zorgen.
De expert is geweest en heeft het motorgeluid ook kunnen vaststellen. Hij komt tot de conclusie dat er inderdaad te weinig smering is geweest en maakt nog een foto van de peilstok. Om het zeker te weten, en om eventueel de berijder aansprakelijk te kunnen stellen, moet de motor als nog uit elkaar worden gehaald. De leasemaatschappij laat dit niet bij ons uitvoeren. Ze halen de auto op. Er wordt op een ander adres een gebruikte motor ingebouwd.
De berijder heeft een leaseauto en kan in principe overal voor het onderhoud terecht. Er brandt een olielampje in de auto. De berijder negeert dit signaal totdat de motor er bijna mee stopt. Bij hemzelf gaat er dus totaal geen lampje branden, maar kijk dan ook niet zo stomverbaasd als het vlammetje op een dag is uitgewaaid.
Een berijder (een passant klant) heeft een leaseauto met een zwaar geluid, bij de eerste start, in de motor. Bij de tweede start is een tikkend geluid hoorbaar. De werkplaats chef loopt naar de auto toe en luistert naar de motor. Tevens kijkt hij naar het laatst uitgevoerde onderhoud van de auto. De auto is 40 000km over zijn beurt heen (heeft normaal een interval van 20 000km) en het onderhoud had dus 20 000km geleden al moeten worden uitgevoerd.
Het olielampje geeft aan dat er te weinig olie in de motor zit. Dit signaal moet al enige tijd branden, want zelfs met een liter olie bijvullen gaat het olielampje nog niet uit. De motor maakt een bijgeluid, en het vermoeden bestaat dat de drijfstanglagers (onvoldoende smering) defect zijn geraakt. Om het zeker te weten, moet de motor uit elkaar worden gehaald. Indien je het onderhoud niet op tijd uitvoert, vervalt de fabrieksgarantie.
De leasemaatschappij laat een technische schade expert langskomen. Dit gebeurt wel vaker bij een schade. We hebben het hier al over een technische schade, die eventueel op de berijder kan worden verhaald. Het te laat uitvoeren van onderhoudswerkzaam- heden en het negeren van een olielampje in het display: is een verwijtbaar gedrag van de berijder. De afspraak is nou eenmaal dat je als een goede huisvader voor je leaseauto moet zorgen.
De expert is geweest en heeft het motorgeluid ook kunnen vaststellen. Hij komt tot de conclusie dat er inderdaad te weinig smering is geweest en maakt nog een foto van de peilstok. Om het zeker te weten, en om eventueel de berijder aansprakelijk te kunnen stellen, moet de motor als nog uit elkaar worden gehaald. De leasemaatschappij laat dit niet bij ons uitvoeren. Ze halen de auto op. Er wordt op een ander adres een gebruikte motor ingebouwd.
De berijder heeft een leaseauto en kan in principe overal voor het onderhoud terecht. Er brandt een olielampje in de auto. De berijder negeert dit signaal totdat de motor er bijna mee stopt. Bij hemzelf gaat er dus totaal geen lampje branden, maar kijk dan ook niet zo stomverbaasd als het vlammetje op een dag is uitgewaaid.
Shocking! Dat dat soort idioten nog bestaat. Nou is het wel handel, maar er zijn grenzen.
BeantwoordenVerwijderen