De alarmlichten “aan” van de auto gebruiken we nu alleen als we pech hebben, de file inrijden, bij een ongeluk, bij brand in de auto, of even snel en kort willen parkeren (laden en lossen).
Het Beste idee van (en voor) Nederland (BivNL) 2011 is: De functie van de alarmlichten “aan” uit te breiden:
• Dat de bestuurder door middel van de alarmlichten “aan”, aangeeft te gaan stoppen voor een overstekende voetganger: bijvoorbeeld bij een zebrapad.
• De voetganger de alarmlichten “aan” ziet en weet dat de auto voor hem gaat stoppen.
• De achteropkomende auto ziet dat de auto voor hem, met de alarmlichten “aan”, gaat stoppen voor een overstekende voetganger.
Mijn idee is misschien simpel en er hoeft wat mij betreft ook helemaal geen wet voor te worden ingevoerd. Deze ‘nieuwe regel’ kunnen we gewoon met elkaar afspreken en valt wat mij betreft onder de sociale omgangsregels van weggebruikers.
Het Beste idee van (en voor) Nederland (BivNL) 2011 is: De functie van de alarmlichten “aan” uit te breiden:
• Dat de bestuurder door middel van de alarmlichten “aan”, aangeeft te gaan stoppen voor een overstekende voetganger: bijvoorbeeld bij een zebrapad.
• De voetganger de alarmlichten “aan” ziet en weet dat de auto voor hem gaat stoppen.
• De achteropkomende auto ziet dat de auto voor hem, met de alarmlichten “aan”, gaat stoppen voor een overstekende voetganger.
Mijn idee is misschien simpel en er hoeft wat mij betreft ook helemaal geen wet voor te worden ingevoerd. Deze ‘nieuwe regel’ kunnen we gewoon met elkaar afspreken en valt wat mij betreft onder de sociale omgangsregels van weggebruikers.
Reacties
Een reactie posten