Den Haag- Woensdag 4 oktober kregen we een rondleiding bij de ANWB in Den Haag. Aanleiding was een bijeenkomst van Opel Nederland en het Klantenbedrijf voor medewerkers van een Klanten Contact Centrum / Business Development Center.
 |
ANWB Alarmcentrale - Foto: Gilbert Vogt |
Het is opvallend hoe rustig het is als je op de afdeling van het klanten contact binnenkomt. De vloerbededekking isolerend en het plafond is met geluidsplaten verlaagd. Tussen de tafels van de medewerkers zit soms een laag schotje.
 |
Klanten Contact Centrum (KCC/BDC) ANWB - Foto: Gilbert Vogt |
Op de Alarmcentrale kan je precies zien waar in Europa een auto stilstaat. De vrachtwagens op het scherm geven aan dat er een oplegger van de ANWB aan het rijden is. De ANWB werkt prettig met Spanje. Ze hebben er ook eigen auto’s rijden.
 |
Alarmcentrale ANWB - Waar staat er een auto stil? - Foto: Gilbert Vogt |
Per dag komen er tussen de 3000 tot 10.000 telefoontjes binnen. Er werken tussen 500 en 900 medewerkers. Het is opvallend dat er veel jonge mensen werken. Er zijn ook wel medewerkers te vinden die al meer dan 10 jaar bij de ANWB werken.
 |
Wegenwacht in een Renault 4 - ANWB - Foto: Gilbert Vogt |
De instelling van de ANWB is dat elke klant wordt geholpen, ook als het geen klant is. Het kan altijd nog een klant worden. De ANWB heeft niet voor niets 4 miljoen leden. Het is een net zo’n merk als KLM, Shell of Mercedes-Benz. Het imago van betrouwbaarheid.
Gerelateerde berichten
15-10-2015:
Klanten Contact Centrum Engeland
Reacties